مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خبر داد

احداث توتستان با سیستم آبیاری قطره‏ای در طارم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: احداث توتستان برای پرورش نوغان با سیستم آبیاری قطره‏ای در طارم آغاز شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مسعود زنگنه، اظهار کرد: پرورش کرم ابریشم در شهرستان طارم همواره از رونق خاصی برخوردار بوده است.

وی به فعالان پرورش کرم ابریشم اشاره کرد و افزود: فعالیت در این کار برای فعالان پرورش کرم ابریشم به صورت کوتاه مدت و فصلی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه به دلایل مختلف فعالان این بخش از کار منصرف می‏شوند، یادآور شد: قیمت پایین خرید تضمینی پیله ابریشم از جمله عواملی است که موجب عدم ترغیب و انصراف افراد از پرورش کرم ابریشم می‏شود.

وی خرید تضمینی پیله ابریشم را یکی از عوامل مهم برای توسعه این بخش عنوان کرد و گفت: اقدامات مناسبی برای توسعه و احیای پرورش کرم ابریشم در طارم شده است.

زنگنه از افزایش قیمت خرید تضمینی پیله ابریشم خبر داد و افزود: افزایش قیمت خرید تضمینی پیله ابریشم ، سهولت و کوتاهی زمان پرورش از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه این بخش بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم به فعالیت‏های اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گشته 3 هزار اصله نهال توت به شهرستان طارم انتقال داده شده است.

*انتقال 3 هزار اصله نهال توت به شهرستان

وی هدف از این اقدام را توسعه و احیای مجدد پرورش کرم ابریشم در طارم عنوان کرد و یادآور شد: این 3 هزار اصله نهال توت به صورت اصلاح شده به شهرستان منتقل شده است.

زنگنه با بیان اینکه نهال توت اصلاح شده کرم ابریشم از شرکت کرم ابریشم ایران به شهرستان طارم منتقل شده است، افزود: در اسفندماه سال 91 اقدام به تهیه و انتقال گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از کشت متراکم توام با سیستم آبیاری تحت فشار خبر داد و ادامه داد: نهال‏های خریداری شده در قالب یک توتستان کشت متراکم کاشته خواهد شد.

وی به محل کشت نهال‏ها اشاره کرد و اظهار داشت: این توتستان در روستای مامالان از توابع دهستان گیلوان غرس می‏شود.

* گام نخست برای احیای نوغان‏‏داری در شهرستان طارم برداشته شد

زنگنه کشت نهال‏ها و آغاز به کار توتستان مامالان را یک گام مهم در راستای توسعه صنعت کشت و پرورش کرم ابریشم دانست و گفت: این اقدام به عنوان گام نخست برای احیای نوغان‏‏داری در شهرستان طارم برداشته شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم توسعه و ترویج بخش پرورش کرم ابریشم را یکی از اهداف مهم سال جاری برشمرد و خاطر نشان کرد: تلاش‏های لازم در این راستا صورت می‌گیرد.

وی از علاقه‏مندان به پرورش کرم ابریشم خواست با مراجعه به اداره آموزش آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم نسبت به آموزش ها لازم اقدام کنند.
برچسب ها: توتستان ، طارم ، آبیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.