اعتماد موجب سهولت برخورد های اجتماعی، رواج روحیه همکاری و در مجموع موجب رقابت و زمینه ساز سرمایه های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، امروز با گسترش تکنولوژی های پیشرفته در جهان شاهد تحت کنترل قرار گرفتن انسان در فضاهای عمومی و حتی خصوصی هستیم به گونه ای که در بسیاری مواقع آسایش و حریم خصوصی فرد را مورد تعرض قرار می دهد که این امر سبب آسیب های اجتماعی فراوانی در میان افراد می شود و از میان آن می تواند به بی اعتمادی اشاره نمود که این بی اعتمادی زمینه ساز عدم ارتباط مطلوب در میان افراد چه در حوزه خانواده و چه در اجتماع و گسست فرد از جامعه و سست شدن پیوند انسان ها با یکدیگر شده است.

فدایی ( یک آسیب شناس) در این باره گفت: عدم اعتماد و توجه به نیازها موجب احساس بی ارزشی و بی اعتمادی شده و فرد را از ورود به همکاری و رقابت های اجتماعی باز می دارد.

وی با اشاره به وجود بی اعتمادی در همه زمینه های مالی، اقتصادی و اجتماعی اظهار داشت: بی اعتمادی موجب برخورد افراد جامعه با یکدیگر، آسیب شدید بهداشتی روانی اعضای خانواده و سستی پایه های زندگی می شود.

فدایی به نقش والدین در افزایش اعتماد اشاره کرد و افزود: والدین با ایجاد خانواده صمیمی مهارت های رفتاری را به طور غیرمستقیم تقویت و روش اعتماد و موفقیت در تعامل های اجتماعی را از کودکی آموزش دهند.

گفتنی است، باید توجه داشت که اعتماد زمینه ساز پیوند انسان هاست که با افزایش وجود آن در دوستی، عشق، خانواده و جامعه نقش مهمی در سهولت برخوردهای اجتماعی، رواج روحیه همکاری و حفظ سرمایه های اجتماعی دارد که فقدان آن سبب آسیب های اجتماعی فراوان از جمله گسست در روابط افراد می شود./ز

برچسب ها: اعتماد ، رقابت ، پیروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار