نامزد احراز سمت سفير آمريکا در فرانسه مجبور شد نامزدي خود را به خاطر متهم شدن به داشتن ارتباط با مافياي قمار پس بگيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ به نوشته روزنامه اينترنتي روسي لنتا گفته مي شود مارک لسري با ايليا ترينچر عضو خانواده اتباع شوروي سابق ارتباط دارد که مقامات آمريکا اواسط ماه جاري وي را به پولشويي، کلاهبرداري و سازماندهي تجارت غيرقانوني  قمار متهم کرده اند. 
درچارچوب اين پرونده نهادهاي انتظامي آمريکا به طور غيابي عليه اليمژان توختاخونف تاجر اهل آسياي ميانه ملقب به تايوانچيک ايراد اتهام کرده اند. 
به گفته بازجويان ايليا ترينچر و واديم پدرش از  قماربازان حرفه اي هستند که در مسابقات معتبري پيروز شده اند و علاوه براين اقدامات گروه تبه کار تحت امر تايوانچيک را هدايت مي کرده اند. تايوانچيک همه اتهامات را اکيدا رد کرده است. 
درکل سي نفر که درميانشان هلي هامد مجموعه دار معروف نيويورکي هم مشاهده مي شود به راه اندازي تجارت غير قانوني قمار متهم هستند. 
بر اساس اين گزارش بلافاصله پس از آن که کاخ سفيد اف.بي.آي را مامور بررسي دست داشتن مارک لسري موسس شرکت سرمايه گذاري اوه نيو کپيتال منجمنت در هرگونه فعاليت خلاف قانون کرد، وي از نامزدي براي احراز سمت سفير کشورش در آمريکا انصراف داد. 
به گفته برخي منابع در سازمان هاي انتظامي آمريکا، طي بررسي ها مشخص شده که نام لسري در تحقيقات مربوط به تجارت غيرقانوني قمار قيد شده است. البته وي فقط به عنوان بازيکن پوکر ايفاي نقش کرده ولي در زمان برگزاري جلسات سنا که حضور همه نامزد هاي احراز سمت سفير در آنها اجباري است اين حقيقت بدون شک به وي يادآوري خواهد شد. 
دوستان لسري اظهار داشته اند وي به راستي در بازيهاي پوکر از جمله با حضور ترينچر شرکت داشته ولي وقتي متوجه شده آنها به تبه کاري متهمند بي نهايت متعجب شده است. ضمنا به گفته آنها انصراف لسري از نامزدي هيچ ربطي به تحقيقات مربوط به روابط وي با قماربازها ندارد و با فعاليت تجاري وي مرتبط است. 
گفتني است مارک لسري دوست قديمي خانواده کلينتون است که چلسي دخترشان سالها در شرکت اوه نيو کپيتال منجمنت مشغول به کار بوده و يکي از مهمترين حاميان مالي تبليغات انتخاباي باراک اوباما هم به شمار مي رفته است.








برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار