وزیر نیرو گفت : فاز بعدی هدفمندی یارانه ها طوری آغاز شده که با یک مرحله دیگر کل قانون اجرایی شود .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مجید نامجو وزیر نیرو در جمع خبرنگاران گفت :هدفمندی یارانه ها جزو قانون کشور است که باید در 5 سال انجام شود ولی متاسفانه با گذشت سه سال تنها یک فاز آن انجام شده است.

وی افزود :زمان بسیار کم است و دولت و مجلس باید دست در دست هم دهند تا این کار بزرگ و خوب انجام شود که  اجرایی شدن آن  می تواند تاثیر شگرفی در اقتصاد کشور داشته باشد.

وزیر نیرو اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را مانع هدر رفتن منابع ملی دانست و گفت :فاز بعدی هدفمندی یارانه ها باید هرچه زودتر شروع شود  تا شاهد این نباشیم که منافع ملی به دلیل مباحث قیمتی از دست برود .

وی ابراز امیدواری کرد : دولت و مجلس با همکاری هم فاز بعدی هدفمندی یارانه ها را به گونه ای آغاز کنند که با یک مرحله دیگر کل قانون اجرایی شود .

نامجو با اشاره به این که مجلس به واسطه قانونی که مصوب کرده اجرای فاز دوم را متوقف کرده و ما اجازه نداریم مرحله دوم را اجرا و قیمت ها را افزایش دهیم، اظهار داشت : مگر اینکه امسال رویکرد جدیدی باشد و قطعا دولت وقتی دستش باز می شود که مجلس همکاری های لازم را انجام دهد.

وابستگی وزارت نیرو به منابع مالی خزانه کم می شود

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با روش های تامین منابع مالی طرح ها گفت :وزارت نیرو از مدتها قبل طراحی های خود را نسبت به دستیابی به منابع مالی عوض کرده و  وابستگیمان را سال به سال به خزانه کمتر می کنیم .

وی تصریح کرد :با فروش اوراق مشارکت  به علاوه استفاده از فاینانس چین و فایناس های داخلی و همچنین بهره گیری از ظرفیت های بانک توسعه اسلامی و بانک جهانی منابع مالی طرح های خود را تامین کنیم .

نامجو با بیان این که در سال 90 ، 10 هزار میلیارد تومان ظرفیت انتشار اوراق مشارک داشتیم عنوان داشت : سال گذشته 7600 میلیارد تومان ظرفیت  امسال نیز به همین اندازه ظرفیت انتشار اوراق مشارکت در وزارت نیرو وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد : درست کردن چرخه اقتصادی وزارت نیرو یک کار حماسی در عرصه اقتصادی است که اگر این اتفاق بیفتد احتیاج به منابع خزانه نداریم و یکی از مهمترین آنها  رسیدن قیمت های آب و برق به قیمت تمام شده است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار