مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی حفظ نام خلیج فارس،حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی دانست و دراین باره بهره مندی از هنر به ویژه هنر موسیقی را بسیار مهم و اثرگذار برشمرد.

 

به گزارش پخبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ حسین ثابت قدم وحید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت مقوله خلیج فارس و بهره گیری دشمن ازاین مسئله برای ایجاد تفرقه در میان مسلمانان گفت: حفظ نام خلیج فارس به عنوان هویت ملی و ایرانی وظیفه تمامی دستگاه هاست که نیازمند برنامه ریزی درست و اصولی است.

وی برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس را یکی از ابزارهای مهم برای حفظ ارزش ها و هویت آن عنوان کرد و اظهارداشت: ما نیز به دلیل پتانسیل بالا در حوزه موسیقی مقامی سعی کردیم از این هنر در راستای گسترش دامنه توجه به این مقوله و تقویت روحیه عزت و خود باوری و نشاط فردی و اجتماعی و بازشناسی و بازتولید میزاث غنی فرهنگی و هنری گام برداریم.

دبیر نخستین جشنواره ملی موسیقی نواحی خلیج فارس در خراسان شمالی به اهمیت مقوله هنر و بهره گیری از آن برای تبیین مسائل مهم و اساسی در جامعه اشاره کرد و افزود: از آن جایی که مسئله خلیج فارس از مسائل مهم و اساسی است و یکی از اهداف تخریبی دشمنان به شمار می رود، از این طریق و با بهره گیری از ابزار هنر می توانیم حساسیت اجتماع را نسبت به حفط کیان، یکپارچگی و تمامیت ارزی کشور افزایش دهیم.

وی نقش هنرمندان را در این مقوله بی بدیل خواند و تصریح کرد: هنرمندان می توانند در انتقال پیام و ماندگاری ارزش ها و تغییر نگرش ها بسیار اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: از طریق این جشنواره دست یاری به سوی هنرمندان دراز کردیم تا از این طریق بتوانیم علاوه بر صیانت از موسیقی اصیل و غنی و ایجاد زمینه آشنایی مردم با موسیقی نواحی کشور، نگاه نشان را به مسئله ای ملی و ضرورت حفاظت و حراست از خلیج فارس سوق دهیم.

یادآوری می شود؛ نخستین جشنواره ملی موسیقی نواحی خلیج فارس 7 و 8 اردیبهشت ماه جاری در محل کمپ پتروشیمی شهرستان بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود./س

برچسب ها: حفظ ، نام ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.