سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: غربي‌ها ترکيه را تحت تاثير قرار داده و اين دولت را به مهره و بازيگر خود در خاورميانه تبديل کرده‌اند که قطعا اين مسئله براي ترکيه خسارات جبران‌ناپذيري را به دنبال خواهد داشت از جمله اينکه جهان اسلام هيچ گاه اين کشور را در مورد اين موضع گيري نخواهد بخشيد.

سيد‌حسين نقوي حسيني در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در مورد درخواست رژيم صهيونيستي از دولت ترکيه مبني بر واگذاري پايگاه هوايي به اين رژيم گفت: مواضع ترکيه در قبال رژيم اشغالگر قدس برخلاف ادعاهاي ترکيه در حمايت از مردم غزه است.
 
وي با اشاره به اين مطلب که مقامات ترکيه در مدت زماني نه چندان دور موضع سختي را در مقابل رژيم اشغالگر قدس اتخاذ کردند، ادامه داد: امروز شاهد اين مسئله هستيم که روابط ترکيه و رژيم صهيونيستي به قدري نزديک مي‌شود که دولت اردوغان حاضر است پيرامون واگذاري پايگاه هوايي با اين رژيم متجاوز گفتگو کند.
 
نقوي‌حسيني تصريح کرد: اين مسائل بيانگر اين است که غربي‌ها ترکيه را تحت تاثير قرار داده و اين دولت را به مهره و بازيگر خود در خاورميانه تبديل کرده‌اند که قطعا اين مسئله براي ترکيه خسارات جبران‌ناپذيري را به دنبال خواهد داشت از جمله اينکه جهان اسلام هيچ گاه اين کشور را در مورد اين موضع گيري نخواهد بخشيد.
 
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: مردم غزه که اردوغان براي آنها اشک ريخت، هرگز ترکيه را به اين دليل که با رژيم اشغالگر قدس اينگونه روابط صميمانه برقرار کرده و حتي حاضر است پايگاه هوايي خود را در اختيار آنها قرار دهد نخواهند بخشيد.
 
وي در ادامه در مورد موضع جمهوري اسلامي ايران نسبت به اين اقدام بيان داشت: جمهوري اسلامي ايران انتظار ندارد که همسايگانش اقداماتي انجام دهند که به واسطه اين اقدامات امنيت ايران به خطر بيافتد، اگر ايران به مخالفان ترکيه پايگاه نظامي داده و از آنها حمايت کند آيا اين کشور خوشحال خواهد شد ؟
 
وي ادامه داد: ايران انتظار اقدامات تهديد‌آميز از سوي همسايگان خود را ندارد و قطعا با مقامات ترکيه در مورد اين موضوع گفتگو خواهد کرد.
 
نماينده ورامين همچنين در مورد ادعاي رژيم اشغالگر قدس در مورد حمله به ايران بيان کرد: رژيم صهيونيستي در جايگاهي قرار ندارد که بخواهد ايران را تهديد کند و جمهوري اسلامي ايران نيز اجازه چنين تهديداتي را به اين رژيم نخواهد داد زيرا اين رژيم مي‌داند اگر کوچکترين حرکتي بر عليه ايران انجام دهد، حتي اگر يک گلوله به سوي ايران شليک کند تل‌اويو بر سر آنها خراب خواهد شد.
 
وي در پايان اظهار داشت: رژيم صهيونيستي در مورد حمله به ايران بلوف نظامي مي‌زند اما ترکيه هم بايد در جهان اسلام سياست حفظ منافع جهان اسلام را دنبال کند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار