"استفن جانسون" در مقاله اي تحت عنوان "اوباما و نتانياهو چگونه مي توانند با برنامه هسته اي ايران مواجه شوند؟" كه توسط انديشكده "بروكينگز" منتشر شده است به نحوه موضع گيري اين دو در قبال مذاکرات هسته اي پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از انديشكده بروكينگز؛ تحليلگر اين مقاله به اختلافات ميان آمريكايي ها و صهيونيست ها و حتي اختلاف نظر درون جناح هاي دروني رژيم صهيونيستي اشاره دارد و مي نويسد "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي مدعي است كه خط قرمزي عليه برنامه هسته اي ايران تعيين كرده و خواهان حمله به ايران است در حاليكه اوباما در سفر اخير خود به رژيم صهيونيستي سعي دارد تا نتانياهو را قانع سازد كه اين اقدامي نادرست است.

اما در واقع سخن گفتن از حمله نظامي عليه ايران از سوي رژيم صهيونيستي يك بلوف است. "چاك هيگل" وزير دفاع جديد آمريكا هم برنامه دقيق دفاعي اي در قبال ايران مشخص نكرده است و در اين باره كه آمريكا بدنبال بازدارندگي ايران است و يا پيشگيري سخني نگفته است." 

نويسنده با اذعان به اختلافات سياسي درون جناح هاي رژيم صهيونيستي بر سر برنامه هسته اي ايران و چگونگي مواجهه با آن مي افزايد "موشه يالون" نامزد وزير دفاع جديد رژيم صهيونيستي در قبال ايران موضعي نرم تر از نتانياهو دارد و معتقد به ديپلماسي است. "تزيپي ليوني" نامزد وزير دادگستري دولت جديد رژيم صهيونيستي همچون نتانياهو معتقد نيست كه برنامه هسته اي ايران تهديدي اساسي براي آن رژيم است. "يائير لاپيد" نامزد تصدي وزارت دارايي دولت جديد رژيم صهيونيستي نيز نظري مشابه با نظر ليوني را در مورد برنامه هسته اي ايران دارد." 

نويسنده در ادامه اشاره مي كند كه نتانياهو مجبور است بر سر جاي بنشيند، سكوت كند و صرفا نظاره گر نتيجه مذاكرات هسته اي ايران و قدرتهاي جهاني باشد و در اين باره مي افزايد "نتانياهو در اين مسير مجبور به كنار گذاشتن صهيونيست هاي افراطي از كابينه جديدش مي باشد. آنان خواهان حمله به ايران بوده اند."

وي در نهايت مي افزايد "فشار افكار عمومي در اراضي اشغالي و فشارهاي وارده از سوي اوباما باعث خواهند شد تا نتانياهو بر سر جاي خود بنشيند و صرفا نظاره ادامه مذاكرات هسته اي و نتايج آن باشد." 

                                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: آمریکا ، مذاکره ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار