صادرات گل و گياه استان مازندران در سال 91 نسبت به سال 90 حدود 2 ميليون دلار افزايش داشته است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگارانبه نقل از «شاتا»، رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اين مطلب اظهار داشت: صادرات گل وگياه استان درسال 90 رقم 3 ميليون و 768 هزار دلاربوده كه در سال 91 به رقم 5 ميليون و 695 هزار دلار رسيده است.
مرتضي هاشم پور افزود: صادرات گل و گياه استان مازندران در سال 91 نسبت به سال 90 رشد ارزشي 51 درصدي داشته است.
وي با بيان اينكه از لحاظ وزني نيز صادرات گل وگياه در سال91 نسبت به مدت مشابه سال 90 بيش از26 درصد رشد داشته اظهار داشت: صادرات گل و گياه استان در سال 91 از رقم 1494 تن به 1881 تن افزايش يافت.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت انواع گل و گياه صادره را شاخه بريده، اصله درخت، درختچه و گياهان آپارتماني عنوان كردند.
هاشم پور با اشاره به كشورهاي هدف صادراتي گل و گياه استان گفت: كشورهاي cis نظير ارمنستان، قزاقستان، تركمنستان، آذربايجان و كشورهاي حوزه خليج فارس و كشورهايي نظير عراق، لبنان را بازارهاي هدف گل و گياه استان مي باشند.
وي پتانسيل استان را در توليد و صادرات گل و گياه به لحاظ شرايط آب و هوايي مناسب،خاك حاصلخيز بسيار مطلوب دانست و گفت: مازندران رتبه اول را در توليد گلهاي آپارتماني و گلداني و همچنين درختچه هاي زينتي و رتبه دوم در توليد گلهاي شاخه بريده را در سطح كشور دارا مي باشد.
رئيس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران وجود بازارهاي فوق العاده مناسب در كشورهاي منطقه cis را فرصت خوبي براي صدور اين محصول دانست.
هاشم پور تصريح كرد: توسعه زيرساختهاي صادراتي در اين بخش نظير پايانه هاي صادراتي، ايجاد نمايشگاههاي دائمي گل وگياه، فرهنگ سازي مصرف گل و گياهان طبيعي، جلوگيري از واردات بي رويه گل هـاي مصنوعي دراين بخش را از جمله برنامه هاي مهم استان براي توسعه صادرات گل و گياه مي باشد./س
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار