رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: طی سال 91 در مجموع به ارزش یک میلیارد دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران ايلام ؛ علی مهدوی دیروزدر نشست کمیته پایش تجارت استان ایلام اظهار داشت: کالاهای صادر شده شامل خودرو، انواع مواد غذایی، مصنوعات پلاستیکی، مصالح ساختمانی و ... بوده است.
وی ادامه داد: میزان صادرات کالا در مرز بینالمللی در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن و بر اساس هدف‌های پیشبینی شده بیش از 135 درصد رشد داشته است.
مهدوی اضافه کرد: سهم بازرگانان استان ایلام از صادرات محصولات مختلف به کشور عراق طی سال گذشته یک میلیون و 700 هزار تن به ارزش اقتصادی 398 میلیون دلار بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام ‏ تصریح کرد: علت افزایش صادرات محصولات کشورمان از راه مرز بینالمللی مهران به واسطه استقبال مردم کشور عراق از محصولات ایرانی و تلاش تجار ایرانی برای دست‌یابی به بازار کشور عراق است.
وی ادامه داد: از دیگر عوامل افزایش صادرات محصولات کشورمان از راه مرز بینالمللی مهران به کشور عراق وجود امنیت حاکم در این خروجی تجاری است.
خروجی بینالمللی و تجاری مهران به واسطه نزدیکی به کشور عراق و وجود مشترکات فرهنگی، مذهبی و دینی بین مردم استان‌های مجاور مرز دو کشور ایران اسلامی و عراق اکنون یکی از امن‌ترین خروجی‌های کشور جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.
خروجی بینالمللی مهران یکی از مهم‌ترین کانون‌های تردد زوار و صدور کالای ایرانی به کشور عراق است.
مرز بینالمللی مهران در 90 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.
این خروجی پس از فروپاشی رژیم سابق عراق در سال 82 دوباره بازگشایی شده است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.