معاون استاندار اردبیل گفت: معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در سایه گرایش به امور ارزشی و معنوی و تعمیق مسایل معرفتی به حداقل رسیده و آثار آن از جامعه زدوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عباس دستباز در همایش کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در اردبیل اظهار داشت: آنچه که امروز جامعه ما از نظر تأمین سلامت حقیقی به آن نیاز دارد، گرایش به معنویت و تحکیم بنیان خانواده با تکیه بر ارزش‌ها و اصولی است که خود می‌تواند تحولی عظیم را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه آسیب‌ها و معضلات اجتماعی تأثیرات منفی و مخربی روی فرآیند رشد و ترقی جامعه دارد، تصریح کرد: شناخت چنین عواملی می‌تواند، مسیر حرکت جامعه را به سوی ترقی و تعامل هموار سازد.

دستباز خاطرنشان کرد: معضلات در زمینه آسیب‌های اجتماعی متنوع و گوناگون هستند، اما در جامعه کنونی افزایش طلاق، اعتیاد، سرقت، جرایم منکراتی و... از مهم‌ترین عوامل آن هستند.

وی از شناسایی 9‌گانه معضل و آسیب‌های اجتماعی در استان خبر داد و اضافه کرد: کار بررسی این آسیب‌ها به اعضای این کارگروه واگذار شده و انتظار داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مسائل را مورد بررسی قرار دهیم.

دستباز بیان کرد: نتایج به دست آمده باید به کارگروه اجتماعی و فرهنگی ارائه شود تا برنامه‌ریزی لازم در راستای کاهش این آسیب‌ها صورت گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه مساجد به عنوان پایگاه‌های دینی نقش مهمی در تقویت و توسعه فرهنگ عمومی براساس اصول اسلامی دارند، یادآور شد: تلاش در راستای توسعه و آبادانی مساجد یک اقدام فرهنگی ارزشمند است که می‌تواند نقش بسزایی در مقابله و ریشه‌کن کردن آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

دستباز ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی استان باید از طریق دستگاه‌های فرهنگی مورد شناسایی دقیق قرار گرفته و برای بررسی بیشتر کمیته‌هایی زیرمجموعه، این کارگروه تشکیل تا راهکارهای عملی برای مقابله با آنها ارائه شود.

وی با بیان اینکه اگر به این آسیب‌ها به موقع رسیدگی نشود موجب افزایش ناهنجاری‌‌ها در جامعه می‌شود، بیان داشت: برای حل این آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی صحیح و منطقی از سوی دستگاه‌های متولی همراه با نوآوری و ارایه راهکارهای مناسب لازم است/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.