نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دوران با عظمت هشت سال دفاع مقدس به عنوان نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران را بر بلندای عزت، اقتدار و عزت سیاسی و دفاعی قرار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، حجت الاسلام سید ˈمحمد حسن ابوترابی فردˈ در مراسم گرامیداشت شهید کریم نیک بیان(عالی پور) در یاسوج افزود: یکی از عمده ترین اهداف شروع جنگ تحمیلی که با ترفند ها و پشتیبانی واضح امریکا و ایادی استکبار از دولت صدام رقم خورد، سرنگونی نظام اسلامی و تصرف سراسری خاک ایران بود.
وی بیان کرد: دفاع مقدس در حقیقت ثمره و دستاورد ارزشمند فرزندان صالح و شجاعی بود که تنها برای رضای حق و انگیزه الهی و به نبرد با دشمن تا دندان مسلح آن روز رفت.
وی با قایل شدن تفاوت میان انگیزه و عمل یک انسان برای رسیدن به هدف اشاره کرد و افزود: بهترین و زیباترین عمل که شاخص و معیار حقیقی آن شهادت بود که به دست رزمندگان و ایثارگران در دوران پرافتخار دفاع مقدس رقم خورد.
ابوترابی فرد از پشتوانه سنگین معرفتی و عمل منطبق با مبانی و اصول اساسی دینی و الهی در وجود شهدا و رزمندگان به عنوان یک رمز پیروزی در عملیات ها و پیکار با دشمن یاد کرد و افزود: شهدا، جانبازان و ایثارگران سمیل و اسطوره های مقاومت در ایران اسلامی هستند.
وی افزود: یاد و نام وآرمان شهدا و گرامیداشت مقام و جایگاه رفیع فرهنگ ایثار و شهادت نظام را از هر تهدیدی حفظ خواهد کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران یاسوج، پیکر مطهر سردار شهید کریم نیک بیان(عالی پور) بهمراه شش شهید گمنام هفته گذشته بعد از گذشت 28 سال به زادگاهش شهرستان بهمئی از توابع استان کهگیلویه وبویراحمد بازگشت و بنا به وصیت این شهید بزرگوار در کنار همرزمان خود در شهرستان بههبان به خاک سپرده شد./س

برچسب ها: دفاع ، مقدس ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.