برنامه طنز "كوي نشاط" بايستي باعث تحكيم ملت و قوميت ها باشد و به اميد افزايي ، مثبت انديشي و خود باوري برسد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي راديو ايران؛ در اين نشست، كه در دفتر مديريت راديو ايران برگزار شده بود،   دكتر محمد حسين صوفي معاون صدا به مطالب مهمي اشاره كردند.
وي متن ، موسيقي و گوينده خوب را از عوامل جذابيت يك برنامه راديويي دانست و افزود: با وجودي كه رسانه هاي ديگر داراي جذابيت هاي بصري بيشتري هستند اما راديو با وجود اين فاكتورهايي كه به آن اشاره شد مي تواند از بقيه رسانه ها جذاب تر باشد.
وي مطابق جديدترين نياز سنجي ها خواسته هاي مخاطبان را از رسانه راديو شنيدن " موسيقي" و برنامه هاي "طنز و سرگرمي" دانست و تصريح كرد: مردم مي خواهند شاد باشند و كمي تفريح كنند و اين وظيفه راديواست كه به اين خواسته آنها جامعه عمل بپوشاند همچنين چون حضور راديو در اماكن بيشتر از رسانه هاي ديگر است مي تواند و بايد بيشتر شنيده شود و تاثير بگذارد.
دكتر صوفي ادامه داد: ما بايستي در ابتدا به دنبال ايجاد فضاي شاد و لطيفي براي شنونده باشيم سپس زمينه را براي كاهش اندوه و دردهاي روزمره مردم فراهم  كرده و در ادامه با لطيف گويي و لطيفه گويي باعث افزايش سطح آگاهي عمومي شويم .
معاون صدا در ادامه به  مهم ترين توصيه و پيشنهاد و توقعش نسبت  به اين برنامه اشاره كرد و گفت: بايستي بين عوامل برنامه "كوي نشاط" و مدير شبكه ، مدير گروه ، نويسندگان و بازيگران اين برنامه و بخش هايي همچون نظارت آنقدر بده بستان و رفت و آمد صورت گيرد تا طرفين به خواسته هاي يكديگر برسند و ما حداقل مشكلات را در اين برنامه داشته باشيم .
وي تغيير تفكر رسانه اي را از ديگر عوامل جذابيت دانست و تصريح كرد: شما بايد اين تفكر كه" راديو" رسانه درجه 2 است را تغيير دهيد و طراز خود و برنامه را بالا برده و تشخص را به راديو بازگردانيد.
معاون صدا ادامه داد: برنامه طنز "كوي نشاط" بايستي باعث تحكيم ملت و قوميت ها باشد،  به اميد افزايي ، مثبت انديشي و خود باوري برسد ، به حفظ شان و شخصيت همگان از جمله مردم و مسئولين كمك كند ، اقليت هاي ديني ، لهجه ها و خرده فرهنگ ها را تخريب نكند ، به جايگاه افرادي كه احترام آنها واجب است مثل پدر ، مادر ، بزرگان و شخصيت ها احترام بگذارد، رعايت زبان معيار را در سرلوحه كار خود قرار دهد .از موسيقي مبتذل و حرام استفاده نكند ، از قصه هاي شيرين زبان فارسي و مضامين كهن و ضرب المثل هاي فارسي بهره ببرد ، نگاه ويژه به نويسندگان و متن داشته باشد و مسابقات اين برنامه  صرفا مسابقه نباشد و هدفدار باشد.
وي ادامه داد: مسئولان برنامه "كوي نشاط" ضمن اينكه بايستي  براي اهداف خود هدف گذاري كمي داشته باشند ، خود برنامه نيز بايستي متفاوت تر از طنزهاي راديويي ديگر باشد ، از كپي كاري پرهيز كرده ابتكار و خلاقيت داشته باشد و به شدت از خود مراقبت كنددر آن صورت "كوي نشاط" مي تواند ادعا كند به يك طرازي از طنز رسانه راديو رسيده است.
در ابتداي اين نشست دكتر حميد شيخ محمدي برنامه اي را قوي و پر مخاطب دانست كه توانسته باشد افراد بيشتري را به خود جذب كند و از هنرهاي مختلف در زمينه نويسندگي ، بازيگري و موسيقي بهره برده باشد همچنين از آنجا كه يكي از اهداف رسانه تفريح و سرگرمي است بايستي برنامه هاي تفريحي  در راستاي سياست هاي سازمان افزايش يابد.
وي با اشاره به دو برنامه طنز"جمعه ايراني " و "كوي نشاط" ادامه داد : هر برنامه بايستي سبك و سياق و مشخصه خود را داشته باشد، همچنين در راستاي افزايش تنوع بيشتر از كساني استفاده شود كه در هر دو برنامه مشاركت نداشته باشند چون هر تيمي را به نام عوامل آن مي شناسند  .
شيخ محمدي تصريح كرد : من از انسجام تيمي خوشم مي آيد.چون مثل آبروي جمعي است و خوبي و بدي اش شامل همه مي شودوي از عوامل برنامه "كوي نشاط" خواست كه انسجام تيمي خودرا بيشتر كنند و همه توان خود را براي ارتقاء برنامه بگذارند و از تكرار و خستگي جلوگيري كنند..
شيخ محمدي با وجودي كه برنامه "كوي نشاط" را داراي طنز فاخري  دانست از عوامل برنامه خواست كه در رفع بعضي از اشكلات همچون فاصله و مكثي كه در آيتم ها به وجود مي آيد كوشا باشندو در راستاي نقاط قوت و ضعف هم مسئول باشند.
بعد از آن عباس زاده مدير طرح و برنامه راديو ايران با اشاره به اينكه جلساتي با حضور عوامل برنامه و آقايان مودبيان ، زراندوز و صابري تشكيل شده كه بايست چه كرد تا طنزمان متفاوت از ساير طنزهاي راديويي باشد ادامه داد: جا دارد در اينجا از دغدغه همه همكاران و نجابتشان تقدير و تشكر كرده چون به خاطر ندارم كسي تا به امروز درباره برآورد مالي صحبت كرده باشد.
امير عباس اشرف تهيه كننده – سردبير برنامه "كوي نشاط"گفت: مسلما با همراهي دوستان توانستيم به اين ظرفيت برسيم كه برنامه طنزكوي نشاط" را  در راستاي نياز مخاطبان توليد كنيم .
وي  تصريح كرد: مخاطبان اصرار دارند كه گلچين برنامه با خود برنامه درعصرهاي جمعه پخش شود تا كساني كه نمي توانند شنونده آن در صبح هاي پنج شنبه باشند ، آن را بشنوند.
پس از آن بازيگران و ديگر عوامل برنامه  صحبت كردند .
عباس محبي با اشاره به اينكه "طنز"قانون خودش را دارد و هيچ فرقي باشيمي و فيزيك ندارد گفت: "طنز"همان طنز است  و ساختار آن ربطي به توليدش در شبكه هاي ديگر ندارد و نبايستي با سخت گيري هايي كه مي شود قلممان نيز تحت تاثير قرار بگيرد.
وي ادامه داد: اين برنامه ضعف نوشتاري دارد و بايستي همه هم و غم خودرا در اين موضوع به كار گيرند.
محبي نياز مبرم به متن خوب و بكر ، عدم استمرار آيتم ها را از ديگر نقاط ضعف برنامه دانست و افزود : برنامه "كوي نشاط" هر چقدر مثل زندگي شود ، ارتباط آن با مخاطب بيشتر است!
محمود صابري كارگردان نيز طي سخناني گفت: در ابتداي كار"كوي نشاط" املاي ننوشته اي بود كه در حال حاضر با غلط كمتري نوشته مي شودو با اين تراكم رسانه اي كه وجود دارد توانسته مخاطب خود را جذب كند. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار