يادداشت/ الله‌وردي دهقاني

درد بي‌توجهي مسئولان، كمتر از درد زلزله ارسباران نيست!

نماينده ورزقان و بخش خاروانا در ياداشتي از توقف فاز دوم بازسازي مناطق زلزله‌زده ارسباران انتقاد كرد و گفت: درد بي‌توجهي مسئولان، كمتر از درد زلزله سال گذشته ارسباران نيست!

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، الله‌وردي دهقاني نماينده ورزقان و بخش خاروانا در ياداشتي از توقف فاز دوم بازسازي مناطق زلزله زده ارسباران انتقاد كرد و گفت: درد بي‌توجهي مسئولان،  كمتر از درد زلزله سال گذشته ارسباران نيست!

متن ياداشت نماينده ورزقان و بخش خاروانا به شرح ذيل است:

" ساعت 16:15 روز شنبه 21 مرداماه سال گذشته، زلزله‌اي به قدرت  6.4 ريشتر شهرستان‌هاي اهر، هريس و روستاهاي تابعه در استان آذربايجان شرقي را لرزاند.

بر اثر اين زلزله 306 نفر از هموطانمان جان خود را از دست داده و حدود 1000 نفر مصدوم شدند و علاوه براينکه تمام زيرساختهاي شهرستان ورزقان و شهرهاي همجوار را ويران کرد، آسيب‌هاي جبران‌ناپذيري به مردم شهرستان‌هاي اهر، هريس و ورزقان وارد کرد.

 اين زلزله با بيش از 4 هزار و 350 پس‌لرزه که حدود 200 مورد آنها بيش از 4 ريشتر بوده بيش از 40 هزار واحد مسکوني را صددرصد تحريب کرد. به محض وقوع اين حادثه دلخراش، نيروهاي امدادي و ذيربط وارد عمل شده و بازسازي منطقه آسيب‌ديده ارسباران را در دستور كار خود قرار دادند.

اما كار آنگونه كه انتظار مي‌رفت، پيش نرفت! زمستان سخت سال 91 در حالي خود را به مناطق زلزله‌زده رساند كه مردمان سخت‌كوش اين مناطق با مشكلات زيادي دست و پنجه نرم مي‌كردند، از جمله مشكلات عمده و قابل تامل، نبود سرپناهي در سرماي حدود منفي 20 درجه بود! دولت براي بازسازي فقط در بخش مسکن وارد شده و با برنامه‌ريزي براي ساخت 9 هزار و 500 واحد روستايي اقدام کرد، عليرغم اينکه بيش از 50 درصد اين واحدها نيمه‌تمام هستند اگر فرض کنيم که همه اين 9 هزار و 500 واحد تکميل شده و به مردم تحويل داده شده است، تنها حدود 25 درصد واحدهاي مسکوني تخريب شده به شمار مي‌رود.

اين در حالي بود كه مسئولان اجرايي معتقد بودند در حال انجام فاز اول بازسازي مناطق زلزله‌زده هستند و مردم نيز نسبت به اين موضوع ابراز خوشحالي مي‌كردند!

اما براساس برنامه‌هاي اعلامي مسئولين دولتي، قرار بود فاز دوم بازسازي مناطق زلزله‌زده بعد از فصل سرما در حدود 65 روستاي شهرستان ورزقان شروع شود ولي متاسفانه دولت از شروع فاز دوم بازساري اين مناطق طفره مي‌رود.

و اين در حالي است كه از بين 65 روستا، روستاهايي وجود دارد که صددرصد تخريب شده‌اند و مردم زلزله‌زده در پيچ و خم فرمانداري و بنياد مسکن و ساير ادارات بلاتكليف مانده‌اند.

اميدواريم مسئولان در سال حماسه سياسي و اقتصادي توجه ويژه به مردم زلزله‌زده بخش ارسباران در استان آذربايجان شرقي كنند و با بازسازي سريع و اصولي اين مناطق از تكرار چنين حوادث دردناكي خودداري كنند."

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار