نخستین کنفرانس ملی بهسازی و مقاوم سازی بافت های شهری در مجاورت گسل های فعال جهت ارتقا سطح آگاهی مهندسین و متخصصین زلزله شناسی در تبریز آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای سازه ها ، ترمیم ، نوسازی و مقاوم سازی سازه ها ، بهسازی و مقاوم سازی سازه های تاریخی و فرسوده شهری در مقابل زمین لرزه ها ، شریان های حیاتی ، سازه های غیر ساختمانی و صنعتی و آنالیز مخاطرات لرزه ای و ریزپهنه بندی و همچنین کاربرد فناوری های نوین در مدیریت بحران محورهای این کنفرانس هستند.

به گفته دبیر علمی این کنفرانس 450 مقاله ازسراسر کشور دریافت شده که از این تعداد 110 مقاله انتخاب گردیده است.

قنبری در خصوص ضرورت برگزاری این کنفرانس گفت: در موقع وقوع زلزله آتش سوزی ها و همچنین گازرسانی و آبرسانی و برق رسانی دچار اختلال می شوند و تردد امکان پذیر نمی باشد بنابراین بایستی ساختمان ها ، بیمارستانها و پل ها را طوری بسازیم که این مشکلات کمتر شوند .

وی افزود با توجه به زلزله خیزبودن کشورمان و همچنین وقوع زلزله ارسباران در استان بایستی با برگزاری چنین کنفرانس هایی سعی شود تلفات ناشی از حادثه زلزله را کم کرد.

رئیس مدیریت بحران کشور نیز در این کنفرانس بر ضرورت نظارت بر ساخت و سازهای شهری تاکید کرد و گفت: از 72 هزار بافت فرسوده کشور مطالعات 52 هزار بافت در 311 طرح انجام شده است .

قدمی افزود شهر تبریز از لحاظ فرسوده بودن بخش شهری بعد از تهران دومین شهر فرسوده است و این فرسوده بودن سبب می شود که در هنگام وقوع زلزله های با ریشتر کم هم شاهد تالفات جانی و مالی فراوان باشیم.

وی همچنین گفت مهندسین ایرانی باید به تعهدات خود در قبال ساخت ساختمان های ضد زلزله پایبند باشند و با ساخت ساختمان های مقاوم به زلزله تلفات ناشی از زلزله را به حداقل برسانند. /س

برچسب ها: کنفرانس ، ملی ، بهسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.