مسوول راه اندازی پردیس دانشگاهی دانشگاه ارومیه گفت: پردیس دانشگاهی دانشگاه ارومیه فعالیت های آموزشی خود را از نیمسال دوم تحصیلی 92-91 آغاز کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه دکتر نادر پور محمود مسئول راه اندازی پردیس دانشگاهی با بیان این مطلب گفت: مجوز ایجاد پردیس از سوی دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی و معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آبان ماه سال گذشته به دانشگاه ارومیه ابلاغ گردید و این پردیس فعالیت رسمی خود را از ششم آبان ماه آغاز نمود.

وی ادامه داد: در پی رایزنی پردیس با وزارت متبوعه مجوز تعداد 18 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 8 رشته در مقطع دکتری برای پردیس اخذ گردید که فعالیتی بسیار چشمگیر در فرصتی اندک بود.

دکتر پورمحمود با اشاره به فرایند پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تصریح نمود: بیش از 360 نفر داوطلب برای پذیرش در این مقطع ثبت نام کرده بودند که 191 نفر نمره قبولی را کسب کرده و هم اکنون ترم تحصیلی خود را آغاز نموده اند.

وی افزود: این افراد از طریق آزمون نیمه متمرکزی که بیست و پنجم اسفندماه سال 91 و تحت نظارت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد انتخاب گردیدند.

دکتر پور محمود در خصوص شهریه های این پردیس گفت: مبلغ شهریه ها با تصویب هیأت امناء دانشگاه، در سایت پردیس موجود می باشد و ذکر این نکته نیز ضروری است که جهت ایجاد تسهیل در پرداخت شهریه ها، تمهیداتی فراهم گردیده که دانشجویان می توانند شهریه را در دو قسط در آغاز ترم و قبل از امتحانات پرداخت نمایند.

وی خاطر نشان کرد: اخذ مجوز رشته ها، برگزاری آزمون نیمه متمرکز، اعلام سریع نتایج، پروسه ثبت نام و شروع به تحصیل دانشجویان فرایندهایی است که با پیگیری های مجدّانه و موثر دانشگاه ارومیه در کمتر از 4 ماه میسر گردیده و این دانشگاه امیدوار است با تلاش های شبانه روزی دست اندرکاران امر، این مجموعه ی نوبنیاد، پیشرفت های قابل ملاحظه ای در سال جدید و سال های آتی، برای فرزندان این مرز و بوم به ارمغان بیاورد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.