نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت سدهای مختلف بر روی رود ارس نگرانی‌ها و ناراحتی‌ها را افزون کرده و این منابع آبی را با چالش جدی روبه‌رو ساخته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام حبیب برومند در جریان بازدید از طرح‌های توسعه حاشیه ارس در پارس‌آباد اظهار داشت:‌ کشورهای همسایه ما نظیر ارمنستان، آذربایجان و ترکیه با ساخت سدهای مختلف در کناره و داخل رود ارس سبب شدند تا این منبع ارزشمند آبی با چالش و خطرات جدی روبه‌رو شود که نباید در این زمینه آسیب‌های احتمالی را نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: اگر کوتاهی به احیای رود ارس شود و تلاش برای پر آب نگه داشتن آن صورت نگیرد، ممکن است ارس به عاقبت دریاچه ارومیه‌ای تبدیل شود که زمانی از زیبایی‌های منطقه آذربایجان بوده است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این قصور و کم‌کاری‌ها از سوی برخی از استان‌های همجوار نیز تکرار شده به طوریکه استان آذربایجان‌شرقی با برداشت غیر از حق و حقوق خود سبب می‌شود تا برخی از اراضی ما دچار مشکلات و نارسایی‌هایی شوند.

حجت الاسلام برومند اضافه کرد: بهره‌برداری مسئولان آذربایجان‌شرقی از رود ارس برای برخورداری از 27 هزار هکتار اراضی دیم و آبی این نگرانی را به وجود آورده که حقابه استان اردبیل کم شود و 300 هکتار از اراضی آبی تبدیل به دیم شود.

وی گفت: ما از حق و حقوق خود در این حوزه کوتاه نمی‌آییم و خواستار پوشش بیش از 200 هزار هکتاری از منابع آبی این رودخانه هستیم ولی همچنان امیدواریم برخی نارسایی‌ها و قصور و کوتاهی‌ها زمینه نابرابری‌ها را فراهم نیاورد/س 

برچسب ها: اردبیل ، هشدار ، تخریب ، رود ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.