اجناس نامرغوب تجهیزات پزشکی جایگزین اجناس مرغوب نیست و هیچ کس مسئولیت آن را نمی پذیرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر صاحب الزمانی نماینده جامع آزمایشگاهی استان تهران در نظام پزشکی در کنگره ارتقاع کیفیت خدمات آزمایشگاهی گفت: سیاست های روز مره بی اعتبار و بدون کارشناسی مسئولان عرصه اقتصاد را تنگ و یا قطع نموده است که باعث شده فعالان این عرصه نتواتند برنامه ریزی کنند ، سیاست های ناپایداری از جمله ادغام و یا منفک شدن دانشگاه از جمله این برنامه ریزی است ‌هیئت ملی و مردم چه تکلیفی دارند.

صاحب الزمانی تصریح کرد: تمام انجمن های پزشکی و تخصصی ناراضی هستند و مردم نیز از وضعیت نظام سلامت ناراضی هستند ، در برنامه چهارم قانون مصوب شد سهم هزینه مردم از سلامت 30 درصد باشد در برنامه 5 نیز تکرار شد و هزینه سلامت به 30 درصد کاهش یافت ولی تاکنون این امر اجرایی نشده است.

وی اظهار کرد: سهم واردات تجهیزات پزشکی بالای هزار میلیارد تومان و سهم تولیدات داخلی 200 میلیارد تومان است که  در مقایسه در منطقه وضعیت نگران کننده ای داریم اجناس نامرغوب جایگزین اجناس مرغوب شده است و هیچ گونه نظارتی در واردات تجهیزات پزشکی وجود ندارد و هیچ کس نیز در وزارت خانه مسئولیت نمی پذیرد.

تا سرانه سلامت واقعی نشود برنامه ریزی در کشور محقق نخواهد شد

وی ادامه داد: نسبت بودجه سلامت به کل بودجه 3/87 درصد است و سهم سلامت از در آمد ناخالص ملی 5/7 درصد است هزینه سلامت توسط مردم 70 درصد پرداخت می شود که این  میزان در ترکیه 30 درصد، در  ژاپن 15 درصد، آمریکا 14 درصد،  است.

وی افزود: بودجه ای که برای نظام سلامت دیده می شد هم اکنون به 4 هزار میلیارد تومان رسیده است حدود 70 درصد هزینه سلامت را مردم و 30 درصد بیمه ها و دولت پرداخت می کند.


وی با بیان اینکه سرانه درمانی واقعی نیست اظهار کرد: فقط سخنرانی مشکل را حل نمی کند ولی تمام مسئولان باید پاسخگو باشد تا سرانه سلامت در کشور واقعی نشود هیچ برنامه ریزی در کشور محقق نخواهد شد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار