معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدرو گفت: هم اکنون سیمان تولیدی در ایران به برخی از کشورهای همسایه صادر می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

امیر امینی افزود: صنایع سیمانی از زیر مجموعه سازمان نوسازی و توسعه معادن و صنایع معدنی ایران خارج شده است و توسط هلدیینگ سیمان شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی(شستا) اداره می شود.
وی اظهار داشت: دیگر هیچ کمبود سیمان در کشور وجود ندارد بلکه اضافه تولید سیمان نیز در ایران وجود دارد، که بخشی از سیمان تولیدی از مرزهای ایران به کشورهای همسایه از جمله افغانستان و پاکستان صادر می شود.
امینی یاداور شد: در حوزه مرکزی و غربی کشور نیز سیمان تولید شده مازاد مصرف دارد و بخشی از آن صادر می شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدرو، درباره طرحهای فولادی در دست احداث نیز گفت: هم اکنون هشت طرح فولادی در کشور در دست ساخت و احداث می باشد.

وی تصریح کرد: هفت طرح از این طرحها از سوی سازمان نوسازی و توسعه معادن و صنایع معدنی اجرا می شود و یک طرح فولادی نیز از سوی بخش خصوصی در دست ساخته می باشد.

امینی اظهار داشت: با بهره برداری از این طرحها، سالانه بیش از شش میلیون و 400 هزار تن فولاد به ظرفیت تولید کشور افزوده می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدرو گفت: متوسط پیشرفت فیزیکی واحدهای احیای این طرحهای فولادی در کشور، بیش از 70 درصد می باشد و پیش بینی می شود در سال جاری با تامین منابع لازم بخش احیای این طرحهای فولادی در کشور بهره برداری می شود.

وی یاداور شد: مهمتر از بخش احیای تکمیل چرخه فولاد، طرحها است که بخش فولاد این طرحها هم اکنون حدود 24 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امینی افزود: برای تامین اعتبارات بخش فولادی این طرحها، پیشنهاد ایجاد فایناس خارجی و مشارکت بخش خصوصی و یا واگذاری طرحهای فولادی به بخش خصوصی با حمایت دولت، ارائه شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدرو تصریح کرد: با بهره گیری از این منابع مالی پیش بینی می شود تا پایان برنامه پنجم توسعه این هشت طرح فولادی در کشور بهره برداری شود.
وی، از راه اندازی واحد احیای مجتمع فولاد استان چهارمحال و بختیاری تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: واحد احیای مجتمع فولاد استان چهارمحال و بختیاری از جمله پیشرو ترین پروژه های فولادی در دست احداث کشور می باشد.
امینی یادآور شد: بهره برداری از واحد احیای مجتمع فولاد استان چهارمحال و بختیاری، یکی از اصلی ترین اولویت های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدرو خاطر نشان کرد: احداث زیرساخت های مجتمع فولاد استان چهارمحال و بختیاری، مانند آب و برق با جدیت در دست پیگیری می باشد و منابع احداث این زیر ساخت ها نیز هم اکنون تامین شده است.

مجتمع فولاد استان چهارمحال و بختیاری، یکی از مهمترین مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهوری اسلامی ایران است و به عنوان یکی از طرحهای مهر ماندگار در سطح کشور مطرح است./س

برچسب ها: سیمان ، تولیدی ، کشور ، صادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.