نخستین جشنواره عکاسی بافت تاریخی تهران با نام ( ته ران) با هدف شناسایی جریان زندگی در محلات قدیم برگزار می شود.

سجاد عسگری دبیر اجرایی نخستین جشنواره عکاسی بافت تاریخی ( ته ران) در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری جشنواره نشان دادن بافت تاریخی تهران و جریان زندگی در محلات قدیم از طریق نگاه هنرمندان عکاس است.

وی افزود: فراخوان این جشنواره، از 20 فروردین منتشر شده است و هنرمندان عکاس تا 21 اردیبهشت مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

عسگری در خصوص داوری جشنواره نیز عنوان کرد: مهرداد اسکویی، مجید ناگهی، سعید محمودی از ناوه، سید احمد محیط طباطبایی و همچنین دو کارشناس معماری داوری آثار رسیده بر جشنواره را بر عهده دارند.

وی اظهار داشت: ملاک داوری بر اساس زیبایی شناسی، دیدگاه تخصصی عکاسی اجتماعی، هر تاریخی، تهران شناسی و معماری انجام می شود.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره عکاسی بافت تاریخی ( ته ران) برگزار کننده جشنواره گروه معماران آرل به همراه کمیته پیگیری خانه های تهران هستند.

وی بیان کرد: سازمان زیباسازی شهر تهران با مشارکت دفتر نماینده شهرداری در امور میراث فرهنگی نیز حمایت مادی و معنوی جشنواره را بر عهده دارند.

عسگری تصریح کرد: نمایشگاه آثار برگزیده قرار است از 9 تا 17 خرداد در خانه هنرمندان برگزار شود.

وی با اشاره بر جوایز نفرات برتر عنوان کرد: به نفرات اول تا سوم به ترتیب 3 میلیون، 2 میلیون و 1 میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره و لوح افتخار اهدا می گردد.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره عکسی بافت تاریخی ( ته ران) خاطرنشان کرد: به نفرات چهارم و پنجم نیز لوح افتخار و تندیس جشنواره داده می شود./ي2
برچسب ها: جشنواره ، عکاسی ، بافت ، تاریخ ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار