شبکه تلويزيوني سي ان ان از ضبط و توقيف يک پاکت نامه سمي در اداره پست واشنگتن خبر داد که به آدرس سناتور آمریکایی ارسال شده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به گزارش اين شبکه، منابع مطلع در کنگره آمريکا اعلام کردند: يک پاکت نامه که قرار بوده براي يکي از نمايندگان مجلس سناي آمريکا ارسال شود، پس از آنکه مورد آزمايش قرار مي گيرد و نتيجه آزمايش مثبت اعلام مي شود، توسط مقامات ضبط و به يک آزمايشگاه در شهر مريلند ارسال مي شود.


هری رید رهبر اکثریت دموکرات در سنای آمریکا گفته است یک نامه حاوی سم کشنده کرچک (ریسین)که يکي از کشنده ترين سموم شناخته شده در جهان است، به آدرس یکی از سناتورهای آمریکایی فرستاده شده است.

سناتور هری رید به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است این نامه به آدرس سناتور راجر ویکر از ایالت می سی سی پی پست شده بود. 

این نامه برای تحقیق بیشتر به آزمایشگاه فرستاده شده و هنوز مشخص نیست که ارتباطی بین این نامه و انفجارهای بوستون وجود داشته باشد.

دلیل فرستاده شدن نامه به آدرس سناتور ویکر نیز هنوز معلوم نشده است.

رییس بخش امنیتی سنای آمریکا به خبرگزاری رویترز گفت: ظاهر بیرونی نامه مشکوک به نظر نمی رسید اما مهر ممفیس تنسی را بر خود داشت.

از سال ۲۰۰۱، زمانی که نامه هایی آلوده به آنتراکس به کنگره آمریکا ارسال شد، تمام نامه های ارسالی به اعضای کنگره ابتدا در ساختمانی خارج از کنگره وارسی می شوند و در سال ۲۰۰۴ پس از آن که نامه های ارسالی به دفتر رهبر اکثریت سنای آمریکا آلوده به سم کرچک تشخیص داده شد سه ساختمان سنای آمریکا بسته شد.

یکی از مطرح ترین موارد استفاده از سم کرچک قتل "گئورگی مارکوف" مخالف دولت بلغار در سال ۱۹۷۸ است. مارکوف در ایستگاه اتوبوسی نزدیک پل واترلوی لندن نشسته بود و یک رهگذر غریبه نوک چتر خود را به پای او فرو کرد.

نوک تیز چتر میزان بسیار کمی سم کرچک وارد پای "مارکوف" کرد که ظرف سه روز او را به قتل رساند.

برچسب ها: بین الملل ، واشنگتن ، پست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار