معاون فناوری و امور بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت از فروش75 دانش فنی بومی به موسسات تحقیقاتی و بخش دولتی و خصوصی خبر داد و گفت: کار مطالعاتی نخستین پالایشگاه گازی و نفتی با برند ایرانی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمود همتی در سلسله نشست‌های خبری هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که صبح امروز در وزارت نفت برگزار شد، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت ماهیت دوگانه‌ای دارد، به طوری هم زیر مجموعه وزارت نفت و هم زیر مجموعه وزارت علوم است که بیش از 50 سال سابقه اجرایی دارد.
 
معاون فناوری و امور بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت ادامه داد: این پژوهشگاه به صورت هیئت امنایی اداره می شود و یکی از افتخارات آن ثبت اختراعاتی است که در پژوهشگاه صورت می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: یکی از کارهای اصلی پژوهشگاه تولید و فروش دانش فنی است که بیش از 75 دانش فنی تا کنون واگذار شده و سال گذشته به کسب دکتري پژوهشي مستقل شده است.
 
همتی با اشاره به به فعالیت های انجام شده در حوزه بالادستی گفت: هم اکنون مشغول مطالعه برروی میادین نفتی هستیم و یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده بزرگترين طرح مروارید خلیج فارس است که در پژوهشگاه در حال اجرا است که دستاوردهاي بسيار خوبي را براي پژوهشگاه به همراه خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: طرح اکتشاف منابع هیدرات گازی در دریای عمان، اکتشاف شل گاز و شل نفت در جنوب غرب کشور که با مدیریت اکتشاف اخیرا امضا شد، از دیگر طرح‌هایی است که در بالادست در حال انجام داریم.
 
معاون فناوری و اموربین الملل پژوهشگاه صنعت نفت خاطر نشان کرد: طرح جامع ذخیره سازی گاز طبیعی و ساخت نرم افزار های در حوزه رسوبی است که با عنوان نرم افزار پارس معرفی می‌شود.
 
وی با اشاره به قراردادهای خارجی پژوهشگاه گفت: هم اکنون قراردادپژوهشی با شرکت سینوپک چین در حال اجرا داریم و در حال مذاکره با چند شرکت خارجی دیگر هستیم.
 
همتي با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در آبهای عمیق گفت: قبل از سال جدید جلسه ای با شرکت نفت خزر در خصوص اکتشاف در آبهای عمیق داشتیم که حدود 2 سال است برروی آن کار می کنیم، اما هنوز وارد فاز اجرایی و تولید در آبهای عمیق نشدیم./ر
برچسب ها: واگذاری ، دانش ، نفت ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار