"ولاديمير پوتين" رييس جمهور روسيه امروز پيروزي "نيكلاس مادورو" جانشين "هوگو چاوز" رييس جمهور فقيد ونزوئلا و پيروز انتخابات را به وي تبريك گفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، "نيكلاس مادورو" با كسب 50.66 درصد آرا پيروز انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا شد.

در ادامه پيام تبريك پوتين به مادورو آمده است "ولاديمير پوتين اظهار داشته كه وي مطمئن است كه ونزوئلا راه تقويت و گسترش همكاري هاي استراتژيك خود با كشور روسيه را تحت زمامداري "نيكلاس مادورو" ادامه خواهد داد و معتقد است كه پيشرفت گفتگوهاي سازنده ميان دو كشور در سطح مسائل دوجانبه و بين المللي ضرورت دارد." 

مادورو پيروز انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا اعلام شد. انريکه کاپريلس، رقيب مادورو از پذيرفتن شکست در انتخابات خودداري کرده است. 

روسيه و ونزوئلا در دهه گذشته از روابط نزديکي برخوردار بوده اند. روسيه تاکنون تسليحات و مهمات زيادي به ونزوئلا فروخته است. 

ونزوئلا همچنين يکي از معدود کشورهايي است که استقلال اوستياي جنوبي و آبخازي را- دو منطقه جدا شده از گرجستان- به رسميت شناخته است. روسيه نيز پس از پيروزي در جنگ کوتاه با گرجستان در سال 2008، استقلال اين دو منطقه را به رسميت شناخت



برچسب ها: پوتین ، مادورو ، تبریک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار