فیلیپین روز یکشنبه تاکید کرد این کشور هیچ تصمیم قطعی برای دایر کردن پایگاههای آمریکا در خاک این کشور نگرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ، دولت فیلیپین روز یکشنبه اعلام کرد با وجود سناریوهای مورد بحث در مورد افزایش تنش در شبه جزیره کره، این کشور هیچ تصمیمی برای برقراری مجدد پایگاه های آمریکا در خاک این کشور نگرفته است.
جانشین سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین در مصاحبه رادیو دولتی این کشور با وی گفت وزیر دفاع فیلیپین پیش از این اعلام کرده بود امکان تاسیس مجدد پایگاههای آمریکا در خاک این کشور یکی از سناریوهایی است که دولت در حال بررسی آن است.
وی گفت تاسیس پایگاههای آمریکا با توجه به شرایط فوق العاده و در صورتی است که میان کره شمالی و کره جنوبی جنگ اتفاق بیفتد که در حال حاضر جنگی وجود ندارد.
معاون سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین همچنین تاکید کرد قانون اساسی این کشور اجازه نمی دهد پایگاههای آمریکا در خاک فیلیپین دایر شود اما در صورتی که وضع فوق العاده در شبه جزیره کره ایجاد شود، این قانون ممکن است مورد بازنگری قرار گیرد.
پیش از این وزیر دفاع و همچنین وزیر خارجه فیلیپین اعلام کرده بودند قرارداد دفاعی دو جانبه میان این کشور و آمریکا در صورتی لازم الاجرا است که در صورت حمله،یکی از این دو کشور به کمک دیگری نیاز داشته باشد و در این صورت است که فیلیپین به تعهد خود پایبند خواهد بود.
در صورت افزایش تنش ها در شبه جزیره کره، دولت فیلپین طرح هایی را پیش بینی کرده است که یکی از آنها طرح تخلیه ساکنان محلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار