وزارت امور خارجه فلسطین یکشنبه با ابراز ناخرسندی شدید از دیدار وزیر امور خارجه کانادا در شرق بیت المقدس با وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی ، نماینده کانادا را در تشکیلات خودگردان فلسطینی احضار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، در بیانیه این وزارتخانه آمده است کاترین ورچی رئیس دفتر نماینده کانادا در سرزمینهای فلسطینی به دنبال دیدار جان برد با تزیپی لیونی وزیر دادگستری اسرائیل در دفتر کار وی در شرق بیت المقدس به وزارت امور خارجه احضار شد.
این وزارتخانه خاطرنشان کرد دیدار وزیر امور خارجه کانادا خارج از عرف ، قوانین و قطعنامه های بین المللی است که شرق بیت المقدس را بخش جدایی ناپذیر از سرزمین های اشغالی فلسطین می داند.
حسنی عبدالواحد رئیس بخش آمریکا در این وزارتخانه در دیدار با نماینده کانادا گفت تشکیلات خودگردان فلسطینی و ملت فلسطین این قبیل اقدامات را نمی پذیرند .
عبدالواحد افزود این دیدار توهین به قطعنامه های بین المللی و بی توجهی به قانون بین المللی و به زیان کشور کانادا و نقشی است که این کشور می تواند روند صلح یا کل منطقه داشته باشد.
وزارت امور خارجه فلسطین اعلام کرد این دیدار از روند صلح حمایت نمی کند و به بهبود اعتبار عربی ، اسلامی ، منطقه ای و بین المللی کانادا کمک نمی کند و علت این دیدار باید توضیح داده شود و این اقدامات تقبیح شده تکرار نشود.
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار