عيسي قراقع وزير امور زندانيان فلسطين روز شنبه اعلام کرد رژيم صهيونيستي با آزادي يک زنداني فلسطيني که به سبب اعتصاب غذاي طولاني جانش در خطر است ، يا با انتقال وي به کرانه باختري رود اردن مخالفت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ قراقع گفت مقامات اسرائيلي به وي گفتند سامر العيساوي که از بيش از هشت ماه پيش به صورت متناوب اعتصاب غذا کرده است در شرايط وخيمي قرار دارد و ممکن است هر آن جان خود را از دست بدهد.

عيساوي سي و سه ساله اولين بار در سال 2002 بازداشت و به اتهام فعاليت در جبهه دموکراتيک براي آزادي فلسطين به بيست و شش سال حبس محکوم شد.عيساوي در اکتبر سال 2011بر اساس توافق مبادله اسرا آزاد شد اما ژوئيه گذشته به اتهام نقض شرايط آزادي اش مجددا بازداشت شد. وي از شرق بيت المقدس به کرانه باختري رود اردن سفر کرده بود.

يک مقام اسرائيلي روز جمعه اعلام کرد عيساوي به منظور تشکيل کانون هاي تروريستي به کرانه باختري رفته بود.سلامت عيساوي به سبب اعتصاب غذاي طولاني به شدت به خطر افتاده است و وي هم اکنون در بيمارستاني در اسرائيل بستري است.يک مقام اسرائيلي گفت وي مي تواند به غزه برود.قراقع تاکيد کرد فلسطيني ها درخواست کرده اند وي به صورت موقت به کرانه باختري رود اردن منتقل شود.

وي ادامه داد:  ما پيشنهاد کرديم آنها عيساوي را براي مدتي به رام الله بفرستند اما آنها قبول نکردند. ما توافق کرديم او را براي چند ماه به منظور درمان به اروپا بفرستيم و سپس بازگردد اما آنها بازهم اين پيشنهاد را رد کردند.يک مقام اسرائيلي روز جمعه گفت اسرائيل به اتحاديه اروپا و سازمان ملل متحد گفته است علاقه مند به آزادي عيساوي و اخراج وي به خارج از اين اراضي است اما وکيل وي اعلام کرد موکلش به شدت اين پيشنهاد را رد کرده است.سخنگوي اتحاديه اروپا اعلام کرد هيچ پيشنهاد رسمي در اين خصوص دريافت نکرده است.

                                          آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: اسرائیل ، آزادی ، مخالفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار