نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور در صحنه انتخابات یکی از گردنه هایی است که ایران قدرت و انسجام خود را به نمایش می گذارد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدرضا باهنر ساعاتی پیش در همایش شعور انقلابی حماسه سیاسی در جمع 300 نفری دانشجویان اتحادیه جامعه اسلامی دانشگاه های کشور در دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این مطلب افزود: دولت آینده باید نقاط قوت دولت فعلی را داشته باشد در این خصوص یک تحلیل عالمانه می تواند یک راهنمای خوب برای کارهای آینده باشد.

وی ادامه داد: دلیلی که برای ناامیدی در آینده برای عده ای وجود دارد، وضعیت اقتصادی، سیاست داخلی، فضای موجود در دانشگاه ها است که این وضعیت کشور باید با یک برنامه منسجم جلو برود در غیر این صورت هرکجا که به دنبال رشد موضعی بودیم بهره وری را پایین می آوریم.

باهنر تصریح کرد: یکی از مسائل ملموس دولت نهم و دهم که بعد از انقلاب کم نظیر بود، پرکاری و تلاش روزمره، شجاعت در اعلام خدمت رسانی به مردم، توسعه عدالت در منطقه و هم در اقشار مختلف کشور بود و برخی از اشکالات اساسی دولت این بود که مشکلات را به صورت جامع حل نمی کردند.

وی با اشاره به چشم انداز 20 ساله کشور گفت: در ایران 1404 کشور ما باید به عنوان یک کشور توسعه یافته باشد. اشتغال کامل داشته باشد، تورم یک رقمی باشد، رشد اقتصادی خوبی داشته باشد و به فن آوری های جدید دست یابد اما دولت کنونی فقط در زمینه فن آوری رشد چشمگیری داشته است. ما با امکانات زیرزمینی، دریایی، معادن، جنگل، منطقه سوق الجیشی حساس، همسایگی با آب های گرم دنیا و مهم تر از همه نیروی انسانی ارزشمندی که داریم می توانیم کشور توسعه یافته منطقه باشیم.

نائب رئیس مجلس در خصوص مسئله هسته ای کشورمان گفت: من معتقدم که می توانستیم مسئله هسته ای کشور را به این مرحله که هست برسانیم اما فقط با امضای سه قطعنامه نه چهار قطعنامه .

وی افزود: ضمن حفظ ارزش ها، دفاع از حقوق مسلم مردم با فعال کردن دیپلماسی عمومی، ما در چشم انداز 20 ساله می توانیم با تمام کشورهای دنیا رابطه داشته باشیم به شرط آن که منافع ملی مان را سرلوحه خود قرار دهیم و مطابق آن حرکت کنیم.

باهنر با اشاره به بیکاری به عنوان یکی از مشکلات اصلی جامعه گفت: ما باید اشتغال های پایدار به وجود آوریم تا مشکل بیکاری در کشور رفع شود.

وی با تأکید بر روابط بین ایران، روسیه و چین افزود: روسیه و چین یک سری منافع مشترک با ما دارند که ما باید در این بازی پیچیده بین المللی حواسمان به همه مهره های شطرنج باشد که بازی را نبازیم و قدرت روسیه و چین بسیار زیاد است و ما باید با آن ها تعامل داشته باشیم.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ادامه داد: اگر یک دیپلماسی قوی وجود داشته باشد از این تضاد بین دولت ها می توان به خوبی استفاده کرد. ایران دیپلماسی دارد و باید با تدبیر از قدرت خود بهره بگیرد./ب

برچسب ها: حضور ، انتخابات ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.