رئیس هیئت نجات غریق خراسان‌رضوی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از اولویت‎های اصلی هیئت نجات غریق استان در سال جدید رسیدن به ایده«هر 100 نفر یک ناجی غریق» با پیش‌بینی دوره‎‌های نجات غریق درجه یک و دو در سطح استان است


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد علی پورلطیفی با بیان اینکه سالانه کلاس‌های توجیهی و آمادگی برای حدود 1200 نفر از ناجیان در سطح استان برگزار می‌شود، افزود: برگزاری دوره‌های آب درمانی، کلاس‌های غواصی و توانایی سنجی ناجیان برای اخذ مجوز کار در استخرها و پارک‌های آبی سطح استان نیز در در دستور کار سال جدید هیئت است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در طرح مدرسه نجات غریق به حدود 400 نفر از شناگران زیر 15 سال علاقه‌مند آموزش های آشنایی با مباحث نجات غریق داده شد، عنوان کرد: به منظور تشویق و پشتوانه سازی برای ناجیان غریق استان، کارنامه‌هایی نیز برای آنان صادر شد که این امر در سال جدید نیز ادامهدارد.

پورلطیفی با اشاره به ادامه تعاملات این هیئت با دانشگاه «دی آنزا» آمریکا دررابطه بامباحث نجات غریق افزود: مطالب بسیار مفیدی در بروز رسانی اطلاعات ناجیان غریق استان در این گونه ارتباطات رد و بدل می‌شود که به رشد آنان در خدمت رسانی در جهت نجات جان افراد کمک شایانیمیکند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با آموزش حدود 130 نفردر سطح استان، تعداد ناجیان به 2 هزار و 500 نفر رسید گفت: این تعداد نسبت به سایر استان‌ها از رغم بالاتری برخوردار است که با توجه به جمعیت بالای استان ووجود استخرها و پارک‌های آبی متعدد به این میزان قانع نیستم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 24 مدرس مرد و زن نجات غریق در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند که 9 نفر آنها در سال‌های اخیر موفق به کسب درجه مدرسی بین‌المللی شده‌اند./ب

برچسب ها: ناجی ، غریق ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.