برخی از نمایندگان پارلمان انگلیس متعهد شده‌اند که در مراسم ادای احترام به مارگارت تاچر شرکت نمی‌کنند، چرا که این نوع مراسم ادای احترام را غیرضروری و هدردادن اموال عمومی می‌دانند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، یک عضو پارلمان از حزب کارگر انگلیس، گفته است که آن‌ها در این جلسه شرکت نمی‌کنند با وجود این پیش‌بینی‌می‌کنند که نمایندگان محافظه‌کاران در این روز احساس برانگیز شرکت کنند. 
در سئوال مطرح شده از سوی "جان مان"، نماینده حزب کارگر در مورد علت لزوم فراخوانی پارلمان برای شرکت در چنین مراسمی برای "باتیسلاو"، آمده است که او نمی‌فهمد چرا پول مالیات‌دهندگان باید با برگزاری یک مراسم غیرضروری هدر برود، در حالی که همین اقدام می‌توانست به طور شایسته در مراسم روز دوشنبه برگزار شود. 
"رونین کمپل"، نماینده پارلمان زا حزب بلیس والی، نیز به روزنامه ایوینینگ استاندارد گفته است که او به جای مشارکت در مراسم ادای احترام به کسی که میراثش نابودی هزاران شغل در کشور بوده است، کارهای بهتری در دفترش دارد که انجام دهد. 
"جورج گالوی" از حزب احترام نیز گفته است که او قصد ندارد در این مراسم مثلا ادای احترام شرکت کند. چرا که این قطعا یک مراسم سازمان یافته دولتی در مدح و ستایش تاچر است و مقامات قطعا اجازه نمی‌دهند که در این مراسم در مورد میراث تاچر بحث و گفتگو شود. 
وی در ادامه افزود: همین کافی است که شما را بیمار کند. این مراسم، صرف هزینه‌ای عمومی برای یک دسته از متعصبین در طرف توری و نیز یک روی ریاکارانه و مزورانه از برخی افراد از حزب کارگر است که اشک تمساح برای تاچر می‌ریزند.
گالوی در ادامه تاکید کرد: دست کم نیمی از کشور از او متنفرند و از او بدشان می‌آید، ولی شما مجبورید که به او ادای احترام کنید.
در یک اقدام برای نشان دادن عمق نفرت مردم علیه نخست وزیر سابق از حزب محافظه‌کار، صدها نفر در بریکستون، گلاسگو و لندن تجمع کردند و مراسم جشن مرگ تاچر برگزار کردند. در ضمن جشن‌های مشابهی نیز در لیورپول، نیوکاسل و منچستر برگزار شد. 
"مارگارت تاچر" تنها نخست وزیر زن در انگلیس روز دوشنبه در سن ۸۷ سالگی بر اثر سکته مغزی درگذشت. تاچر بعد از تصدي مقام نخست وزیری، اصلاحات اقتصادی را اجرا کرد که اين تغيير ساختاري منجر به بیکاری ميليون‌ها انگليسي و رسیدن این کشور به بالاترین رقم بیکاری شد.








برچسب ها: بین الملل ، انگلیس ، تاچر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار