رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: 62 درصد مشکلات ایسکمی عروقی مغز مربوط به عارضه‌ی پرفشاری خون است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «محمدرضا صائینی»، اظهار کرد: نتایج تحقیقات حاکی از آن است که 62 درصد مشکلات ایسکمی عروق مغزی و 49 درصد مشکلات ایسکمی عروق قلبی مربوط به عارضه‌ی پر فشاری خون است از این‌رو کنترل فشارخون تاثیر مهمی بر سلامت افراد دارد.

وی ادامه داد: البته مشکل پرفشاری خون فقط وابسته به عادت ناصحیح زندگی افراد نیست و وراثت نیز در آن نقش دارد، اما قطعاً موضوع محیط و عوامل اکتسابیهم می‌تواند آن را شعله‌ورتر کند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با تاکید بر ضرورت مصرف منظم داروها برای کنترل عارضه‌ی پرفشاری خون، گفت: چون بسیاری از بیماران با فراموش کردن مصرف داروها و یا حتی ترس از عوارض آن فشارخون خود را کنترل نمی‌کنند که باید توجه داشته باشند که عوارض پرفشاری خون شدیدتر و ماندگارتر است.

صائینی خاطرنشان کرد: پزشکان توصیه می‌کنند تا زمانی که پرفشاری خون در افراد مبتلا کنترل نشده است باید به‌صورت اکتیو(فعال) و روزانه فشار خون را کنترل کنند، تا فشار خونشان به تعادل برسد و پس از به تعادل رسیدن آن هم‌زمان با مصرف دارو هر 2 ماه یک‌بار آن را کنترل کنند و افراد عادی نیز هر 6 ماه یک‌بار فشارخون را کنترل کنند.

وی اظهار کرد: شیوع بیماری پرفشاری خون در افراد بالای 30 سال است اما در عین حال هر زمانی امکان بروز آن در میان افراد کم‌سن و سال نیز وجود دارد به‌گونه‌ای که آمار چشمگیری برای کودکان و نوجوانان در خصوص ابتلاء به پرفشاری خون وجود دارد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان یادآور شد: کاهش پر فشاری خون نگران‌کننده نیست و نگران‌کننده‌تر افزایش فشارخون است، اما این‌که برخی بنا به عللی تصور می‌کنند چون فشارخونشان در اغلب موارد کم است پس علت مناسبی برای کنترل نکردن فشارخونشان است باور غلطی است و باید با عمل به توصیه پزشکان هر 6 ماه یکبار فشار خونشان را کنترل کنند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: عروق ، مغز ، فشارخون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.