عضو کمیسیون تلفیق با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: طبق گزارش وزیر نفت، صادرات روزانه 1300 میلیون بشکه نفت 95 دلاری امکان‌پذیر خواهد بود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق را تشریح کرد و گفت: در جلسه عصر امروز (سه‌شنبه 20 فروردین ماه) کمیسیون تلفیق وزرای نفت و صنعت، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی و رئیس گمرک به ارائه توضیحاتی در خصوص ارائه لایحه بودجه پرداختند.

وی افزود: در ابتدای این جلسه رستم قاسمی وزیر نفت به ارائه گزارشی در حوزه متبوعش پرداخت که شفاف و کامل بود.

عضو کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: براساس این گزارش مقرر شد؛ عدد حاصل از فروش نفت که در بودجه آمده است امکان‌پذیر خواهد بود، یعنی روزانه یک میلیون و 300 بشکه نفت به قیمت 95 دلار صادر شود.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: پس از آن مهدی غضنفری وزیر صنعت گزارشاتی ارائه کرد که با ایراداتی مطرح بود چرا که وی معتقد بود اگر 13 میلیارد دلار صادرات را افزایش دهیم تراز منفی صادرات و واردات حذف خواهد شد اما این ایراد وارد بود چرا که حدود 20 میلیارد دلار قاچاق وجود دارد بنابراین کسری بودجه اضافه خواهد شد.

وی افزود: کمیسیون بر این معتقد است که اگر 40 میلیارد دلار صادرات فعلی افزایش پیدا کند در این صورت می‌توانیم وابستگی به نفت را کاهش دهیم.

عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس در پایان تصریح کرد: پس از آن محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی به ارائه گزارشی پرداخت و به برخی سوالات نمایندگان پاسخ داد که پاسخ‌های وی شفاف نبود.

حاجی‌دلیگانی اظهار داشت: در ادامه این جلسه نیز رئیس سازمان خصوصی سازی و رئیس گمرک به ارائه گزارش پرداختند.

وی در پایان تاکید کرد: احتمالا در جلسه بعدی کمیسیون تلفیق که فردا برگزار می‌شود موافقان و مخالفان کلیات لایحه بحث خواهند کرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار