سخنگوي کميسيون تلفيق از احتمال عدم اجراي کامل فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها در سال جاري خبر داد و گفت: در صورتي که فاز دوم هدفمندي اجرا نشود، اصلاحاتي در قيمت برخي حامل هاي انرژي صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران جعفر قادري در نشست خبري خود به عنوان سخنگوي کميسيون تلفيق 92 با اشاره به روند بررسي بودجه، گفت: طبق آيين نامه داخلي مجلس، کميسيون تلفيق دو هفته فرصت براي بررسي لايحه بودجه دارد که اين فرصت به مدت دو هفته نيز قابل تمديد است. بنابر اين کميسيون تلفيق چهار هفته فرصت رسيدگي به لايحه بودجه خواهد داشت.

وي افزود: اميدواريم حداکثر تا 15 ارديبهشت ماه سال جاري کليات لايحه کميسيون تلفيق تصويب و تقديم صحن علني مجلس شود.


سخنگوي کميسيون تلفيق تصريح کرد: امسال بر خلاف ادوار گذشته که پنج الي چهار جلسه صرفا جهت دريافت توضيحات وزراي اقتصادي دولت در نظر گرفته مي‌شد،  کليات را نيز وارد بحث و بررسي کرديم و در جلسه روز گذشته  پس از استعمال توضيحات نمايندگان دولت  کميسيون تلفيق با تصويب کليات لايحه بودجه موافقت نکرده است. 


وي اظهار داشت: زمان بررسي براي اعضاي کميسيون تلفيق در اين زمينه کافي نبوده، بنابر اين در جلسه بعدي کميسيون تلفيق که بعد از ظهر برگزار مي‌شود، وزرايي همچون وزير نفت، وزير صنعت معدن وتجارت، دبير کار گروه هدفمندي يارانه‌ها و رئيس سازمان خصوصي سازي حضور خواهند داشت.


قادري بيان داشت: بودجه سال گذشته 144 هزار ميليارد تومان بود که از اين ميزان عملکرد دولت 107 هزار ميليارد تومان  است.


وي افزود: از مجموع بودجه 107 ميليارد توماني سال گذشته 15 هزار ميليارد تومان مربوط به تملک دارايي‌ها،‌91 هزار ميليارد تومان بودجه جاري و مابقي مربوط به دارايي‌هاي مالي بوده است.

سخنگوي کميسيون تلفيق در ادامه به وابستگي بودجه به نفت خبر داد و گفت: علي‌رغم  آن که دولت معتقد است وابستگي بودجه به نفت کاهش يافته است، ولي در اصل وابستگي بودجه امسال به نفت زياد شده است.

وي اظهار داشت: کل يارانه سال گذشته  در حوزه نان و دارو 13 هزار ميليارد تومان بود که اين مبلغ  در بودجه امسال افزايش پيدا کرده است.

سخنگوي کميسيون تلفيق در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني بر اينکه آيا فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها اجرا خواهد شد يا نه گفت: با وضعيت فعلي احتمال دارد احتمال دارد فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها به طور کلي در سال 92 اجرا نشود.


قادري  افزود: در اين راستا پيشنهاداتي از طرف کميسيون برنامه و حتي کميسيون انرژي مطرح است که اگر بنا باشد فاز دوم اجرا شود بايد اصلاحاتي در برخي از حامل‌هاي انرژي صورت گيرد.


وي افزود: به طور مثال بنزين 400 توماني به 700 تومان و بنزين 700 توماني آزاد 900 تومان افزايش پيدا کند.


قادري همچنين در خصوص رد و يا تصويب کليات لايحه بودجه در کميسيون تلفيق گفت: اين موضوع بستگي به اعضاي کميسيون تلفيق دارد و بايد در راي‌گيري آن‌ها به اين نکته پاسخ داده شود.

لازم به ذکر است، کميسيون تلفيق متشکل از تمامي اعضاي  کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات و دو نفر  از ساير کميسيون‌هاي تخصصي مسئول رسيدگي به بودجه سالانه کل کشور است که پس از تصويب در اين کميسيون لايحه بودجه به صحن علني مي‌آيد تا نمايندگان ميزان آن را تصويب کند..

انتهاي پيام/

برچسب ها: قادری ، خلاف ، ادوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار