عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه گرایش مردم به زندگی شهری و صنعتی یکی از عوامل تأثیرگذار در افزایش بیماری قلبی به ویژه فشار خون است، گفت: برای رهایی از اینگونه بیماری‌ها باید نخست سبک زندگی مردم تغییر پیدا کرده و سپس عوامل بروز این بیماری کنترل شود.

به گزارش گروه علمي، پزشکي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر احمد آریایی‌نژاد با یادآوری فرا رسیدن هفته جهانی سلامت با شعار (فشار خون را جدی بگیریم)، گفت: به طور حتم بیماری فشار خون یکی از عوامل و پس زمینه‌های بروز بیماری‌های خطرناک مانند سکته‌های مغزی و قلبی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به علت فقدان فرهنگ پیشگیری و کنترل فشار خون در کشور، این بیماری در چند سال اخیر افزایش پیدا کرده است، افزود: این موضوع و هشدارهای داده شده، ضرورت و لزوم توجه به مسائل پیشگیرانه را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی با اعلام اینکه گرایش مردم به زندگی شهری و صنعتی یکی از عوامل تأثیرگذار در افزایش بیماری قلبی و به ویژه فشار خون است، تصریح کرد: برای رهایی از اینگونه بیماری‌ها باید نخست سبک زندگی مردم تغییر پیدا کرده و سپس عوامل بروز این بیماری کنترل شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه موضوع کنترل فشار خون میان جوامع شهرنشین بسیار مغفول مانده است، یادآور شد: متأسفانه مسئولان حوزه سلامت در چند سال اخیر توجه چندانی به این موضوعات مهم نداشته‌اند که این امر موجب تشدید بیماری قلبی و عروقی در کشور شده است.

دکتر آریایی‌نژاد با بیان اینکه مسئولان حوزه بهداشت باید با فرهنگ‌سازی، زمینه استفاده صحیح و درست از محصولات غذایی را فراهم کنند، گفت: به طور حتم اجرای این امور نیازمند تدوین نقشه راه است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایکانا، با اعلام اینکه مسئولان حوزه سلامت کشور باید همزمان با سایر کشور در جهت بهبود وضعیت بیماری‌های قلبی و عروقی گام بردارند، تصریح کرد: هم اکنون مواد مضر مانند نمک در کشور در قیاس با کشورهای دیگر بسیار بالا است، از این‌‌رو باید زمینه کاهش مصرف این مواد در کشور فراهم شود.

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در ایران از هر ۱۰۰ نفر افراد بزرگسال ۲۰ نفر مبتلا به فشار خون هستند که ۱۰ نفر از آنها از بیماری خود مطلع هستند و فقط ۵ نفر از آنها درمان می‌شوند، به عبارتی ۷۵ درصد افراد مبتلا به فشار خون درمان نمی‌شوند و این مسئله فقط منحصر به ایران نیست بلکه کشورهای پیشرفته نیز فشار خون بالای درمان نشده دارند./ح
برچسب ها: فشارخون ، قلب ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار