پروژه های آب انبار و آبرسانی به جزایر دریاچه ارومیه از پیشرفت فیزیکی 75 درصدی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران، عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی گفت: اجرای پروژه حفظ واحیای دریاچه ارومیه و جزایر آن در آذربایجان غربی وهمچنین آبرسانی به جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه در دی ماه سال 1391 آغاز گردیده است
 وی با اشاره به پیشرفت 75 درصدی پروژه افزود:  پروژه های عمرانی شامل احداث آب انبار و سازه های مربوط به سطوح آبگیر با اعتبار بالغ بر سه میلیارد ریال پروژه های عمرانی که در راستای این پروژه نسبت به ساخت آب انبارهای بتنی به ظرفیت آب انبارهای بتنی به ظرفیت 300 متر مکعب و سطوح آبگیر به ظرفیت 1500 متر مربع اقدام که باعث خواهد شد که آب نزولات جوی در این سطوح و آب انبارها هدایت شود.
 وی ادامه داد: آب حیات وحش و جزایر دریاچه ارومیه از طریق چشمه های آب شیرین موجود در جزایر کبودان و اشک نیز نزولات جوی فراهم می شود.
همچنین به لحاظ کم شدن چشمه های آب شیرین که در نتیجه خشکسالی های سالهای اخیر اتفاق افتاده آب مورد نیاز به صورت رسمی تامین میشود.
 وی خاطر نشان کرد: طرح انتقال آب از رشکان به جزیره اشک به طول 19 کیلومتر مصوب شده که از سال عملیات اجرایی انتقال آب با لوله به جزیره اشک شروع خواهد شد که اعتبار این پروژه 20 میلیارد ریال است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار