مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی 92-91 افزون بر 65 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص داده شود که از این میزان 120 هزار تن گندم برداشت خواهد شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران سهراب ابراهیمی اظهار کرد: سال گذشته 110 هزار تن گندم آبی و دیم و همچنین 30 هزار تن نیز جو آبی و دیم در استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی 92-91 افزون بر 65 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص داده شود که از این میزان 120 هزار تن گندم برداشت خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: با اختصاص 25 هکتار از زمین‌های استان به کشت جو پیش‌بینی می‎شود 45 هزار تن جو برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در سال گذشته همچنین 10 هزار و 300 تن لوبیا و ماش در استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

وی با بیان اینکه امسال 5 هزار هکتار از اراضی به زیر کشت لوبیا و ماش خواهد رفت، افزود: از این میزان، 12 هزار و 500 تن محصول برداشت می‌شود.

ابراهیمی از آغاز کشت بهاره محصولات زراعی از 15 اردیبهشت‌ماه در استان خبر داد و گفت: گندم و جو آبی و دیم، سیب زمینی، چغندر قند، لوبیا، ذرت، گلرنگ و ارزن عمده محصولات بهاره استان است.
برچسب ها: گندم ، کشاورزی ، دیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.