رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ارتقای این دانشگاه به تیپ یک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، دکتر محمد حسین اعرابی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، این دانشگاه به تیپ یک ارتقاء یافته است.

وی، ضمن تجلیل و تقدیر از زحمات دانشگاهیان گفت: بی تردید این موفقیت عظیم مدیون زحمات و تلاش شبانه روزی تمامی آنان است.

رئیس دانشگاه افزود: قدمت تاسیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیش از ربع قرن، افزایش تعداد دانشکده، هیات ممیزه مرکزی دانشگاه، هرم مناسب هیات علمی و قدمت تربیت دستیار و... از جمله شاخص های ارتقای دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

دکتر اعرابی، با اشاره به اینکه در تقسیم بندی دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه های تیپ یک به دانشگاه هایی گفته می شود که به عنوان دانشگاه مادر در مراکز استان ها هستند، تصریح کرد: دانشگاه های علوم پزشکی تهران، اصفهان، شیراز، مشهد از جمله دانشگاه های تیپ یک قبل از انقلاب اسلامی هستند.

وی در ادامه از دریافت موافقت اصولی تاسیس دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبرداد و ادامه داد: دانشکده دارو سازی کاشان در زمینی به مساحت 4 هزار و 500 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 30 میلیارد ریال در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان احداث می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار امیدواری کرد با آغاز عملیات احداث این دانشکده در سال جاری، در جهت توسعه و پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گام های اساسی برداشته شود.

دکتر اعرابی در ادامه همچنین از دریافت موافقت اصولی تاسیس واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبرداد و گفت: با آغاز فعالیت واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کاشان دیگر نیازی به رفتن دانشجویانبه اوکراین و مالزی و ... برای ادامه تحصیل و پرداخت هزینه های گزاف نخواهد بود.

این دانشگاه هم اکنون بیش از 170 نفر عضو هیات علمی، 70 نفر دستیار و دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، 2100 دانشجو و 3400 کارمند است. /ع

برچسب ها: اصفهان ، دانشگاه ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.