يک مقام ارشد دفاعي آمريکا اعلام کرد پنتاگون در بحبوحه تنش هاي فزاينده با کره شمالي، برنامه آزمايش موشک بالستيک قاره پيماي خود را که از مدتها قبل براي هفته آينده در يک پايگاه نيروي هوايي در کاليفرنيا برنامه ريزي شده بود، به تعويق انداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشيتدپرس، اين مقام دفاعي گفت: "چاک هيگل" وزير دفاع، آزمايش موشک "مينوتمن 3" را که از مدتها قبل برنامه ريزي شده بود به علت نگراني از اين مسئله که پرتاب اين موشک ممکن است بد تفسير شود و بحران کنوني شبه جزيره کره را تشديد کند، به زمان ديگري موکول کرده است.

اين مقام ارشد دفاعي اجازه نداشت به طور آشکارا و علني درباره اين موضوع سخن بگويد و بنابر اين درخواست کرد هويتش محفوظ باقي بماند.

ارتش کره شمالي هشدار داده است که مجوز حمله به امريکا را با استفاده از سلاح هاي هسته اي "کوچکتر، سبکتر و متنوع"  دريافت کرده است.

مقامات کره جنوبي مي گويند کره شمالي دست کم يک موشک با بردي قابل توجه را به ساحل شرقي خود منتقل کرده داده است و  اين نشانگر آن است که اين حمله ممکن است قريب الوقوع باشد.

رزمايش امريکا و  کره جنوبي که هر ساله برگزار مي شود اکنون نيز درحال انجام است و کشتي هاي جنگي و بمب افکن ها  در منطقه حضور دارند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار