سید محمد حسینی در دیدار با شیخ سلمان الصباح ، وزیر اطلاع رسانی و جوانان کویت با اشاره به زمینه های مشترک فرهنگی اظهار امیدواری کرد روابط رو به گسترش دو کشور ارتقاء و استمرار یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ، سیدمحمد حسینی به برگزاری اجلاس A.C.D ( وزاری فرهنگ کشورهای آسیائی ) به میزبانی کشورمان در اردیبهشت ماه اشاره کرد و از سلمان الصباح دعوت کرد در این اجلاس حضور یابد.
وی همزمانی اجلاس یاد شده با نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، بزرگترین رویداد فرهنگی منطقه را فرصت مغتنمی برای آشنائی بیشتر با فرهنگ مکتوب و گسترش تعاملات فرهنگی دو کشور دانست.
حسینی به برگزاری هفته فرهنگی ایران و هنرنمائی ارکستر ملی کشورمان در سالهای گذشته  و استقبال بی نظیر مردم کویت اشاره کرد و اظهار داشت : آماده حضور و مشارکت هنرمندان و فرهیختگان کویتی در ایران هستیم.
وزیر ارشاد با بیان اینکه هیچ محدودیت و مانعی برای توسعه روابط میان دو کشور وجود ندارد تاکید کرد : فعالیت وزارت ارشاد در جمهوری اسلامی ایران بسیار گسترده است و حوزه های سینمائی ، فرهنگی، رسانه ، هنری ، دینی ، اوقاف ، حج و... را شامل می شود.
حسینی همچنین بر تولید و ساخت آثار سینمائی و هنری و فعالیت های رسانه ای مشترک تاکید و اظهار امیدواری کرد زمینه تبادل هیات های رسانه ای ، تقویت و تسهیل فعالیت خبرگزاری ها و رسانه ها در راستای اهداف و منافع دو کشور و منطقه فراهم گردد.
وزیر ارشاد همچنین خواستار تسهیل فعالیت های خبری (ایرنا) خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران در کویت شد.
در ادامه این دیدار شیخ سلمان الصباح ، وزیر اطلاع رسانی و جوانان کویت نیز روابط دو کشور را دوستانه و برادرانه خواند و از اهتمام  و نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در ارتقاء روابط قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه استفاده از تجربیات کشورهای بزرگی چون ایران برای ما بسیار مفید و ارزشمند می باشد بر تبادل هیات های مطبوعاتی و گسترش همکاری های دو کشور در حوزه رادیو ، تلویزیون ، رسانه ، سینما و ...تاکید کرد.
شیخ سلمان الصباح، ضمن قدردانی و استقبال از دعوت وزیر ارشاد برای شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و اجلاس وزرای فرهنگ گفت: نقش فرهنگ در روابط میان کشورها به وِیژه کشورهای همسایه و منطقه بسیار مهم و کلیدی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان بنا به دعوت وزیر اطلاع رسانی و جوانان کویت به منظور شرکت در نمایشگاه شگفتی های مشرق زمین که شامل آثار باستانی 4 کشور ایران ، افغانستان ، عراق و یونان بود به این کشور سفر کرد./ص
برچسب ها: وزیر ، ارشاد ، فرهنگ ، کویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار