شرکت برق تپکو که از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما ژاپن بهره‌برداری می‌کند روز جمعه اعلام کرد سیستم خنک‌کننده سوخت هسته‌ای مصرف شده‌ای که در حوضچه راکتور شماره سه این نیروگاه ذخیره شده بود، به طور ناگهانی از کار افتاد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، بنابه اعلام این شرکت هنوز علت توقف فعالیت این سیستم خنک‌کننده مشخص نشده است.
سخنگوی این شرکت گفت: در ساعت چهارده و بیست و هفت دقیقه به وقت محلی ( پنج و بیست و هفت دقیقه به وقت گرینویچ) آژیر خطر به صدا درآمد و متخصصین مشاهده کردند که فعالیت این سیستم متوقف شده است. در حال حاضر آنها تلاش می‌کنند به علت این حادثه پی ببرند.
سخنگوی شرکت تپکو اظهار امیدواری کرد این سیستم خنک‌کننده امروز مجددا راه‌اندازی شود.
بر اساس بیانیه‌ای که شرکت تپکو منتشر کرده است، دمای آب این حوضچه هنوز به مرز خطر نرسیده و در حدود پانزده درجه سانتی‌گراد است.
با این حال، اعلام این خبر نشان‌دهنده آسیب‌پذیری تاسیسات در نیروگاه هسته‌ای فوکوشیماست.
حوضچه راکتور شماره سه که در جریان انفجار هیدروژن کاملاً آسیب دید، حاوی بیش از پانصد توده سوخت مصرف شده است.
طی یک ماه گذشته این برای دومین بار است که حادثه‌ای این‌چنینی در این نیروگاه هسته‌ای اتفاق می‌افتد.
نوزدهم مارس گذشته نیز سیستم‌های خنک کننده حوضچه‌های یک، سه و چهار و همچنین یک استخر مشترک به علت قطع جریان برق از کار افتادند.
بسیاری از تجهیزات فنی موقت در این نیروگاه هسته‌ای بسیار آسیب‌پذیر هستند.
از دسامبر 2011 تاکنون وضع نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما پایدار اعلام شده است اما این نیروگاه به‌ویژه در صورت وقوع زمین‌لرزه یا سونامی شبیه آنچه که در مارس دو هزار و یازده اتفاق افتاد، بسیار آسیب‌پذیر خواهد بود.

برچسب ها: بین الملل ، هسته ای ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار