استحمام صورت از مهمترین نکات بهداشتی در ایام آلودگی هوا است که به نشاط و شادابی پوست صورت کمک می کند

امیر کرم نژاد، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آرایش کردن به ویژه از نوع غلیظ آن در هوای آلوده شهرها اثرات سویي در تکثیر و بازسازی سلولهای اپیدرم به همراه دارد.
 
کرم نژاد افزود: میزان بالای غلظت مونواکسید کربن و دود حاصل از سوخت های فسیلی علاوه بر اثرات زیانبار قلبی و ریوی موجب اختلال در کارکرد سلول های پوست و ایجاد چهره ای غیرشاداب و کدر در افراد می شود.
 
وی با اشاره به این که سلول های اپیدرم هر 28 روز یکبار بازسازی کاملی انجام می دهد خاطر نشان کرد: در صورت نارسایی اکسیژن به این سلول ها شاهد اثرات سو در پوست بدن به ویژه صورت، گردن و دستها خواهیم بود.
 
کرم نژاد با هشدار به افرادی که این روزها از لوازم آرایشی با میزان بالا استفاده می کنند توصیه کرد: با تهیه پاک کننده های غیرصابونی با ph اسیدی سازگار با پوست که به حفظ سلامت و شادابی سلامت پوست بدن خود کمک کنند.
 
وی اذعان داشت: این پاک کننده ها در مقایسه با صابون های جامد و مایع علاوه بر امکان استفاده کمتر در طول شبانه روز، به دلیل سازگاری چربی های طبیعی پوست از جمله سرآمیدها را کمتر برداشته و اثرات خشکی پوست و تحریکی کمتر خواهند داشت.
 
وی در پایان توصیه کرد: استحمام و شستشوی صورت با شامپوهای معمولی به صورت روزانه برای حذف آلاینده های هوا، محیط زیست از مهمترین نکات بهداشتی در ایام آلودگی هوا است که به نشاط و شادابی پوست و موها کمک فراوانی می کند. /ح
برچسب ها: هوای آلوده ، پوست ، صابون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار