اگر دیدیم در طور زمان، خشم و خشونت، ظلم و بي رحمي ديديم تعجب نكنيد چراكه دست پخت خودمان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، این بار حرف آخر را، اول بزنیم  چرا که در دل تاب نمی آورد، ظلمی است که در طول تاریخ زمین جاری بوده، جوری است گرچه پنهان اما همواره هست و هست و... کسی به این فریادهای بی صدا سرک هم نمی کشد.

تنها گه گاهی مقاله، فیلم، مستند، سخنرانی و... گروه گروه آگاهی، بصیرت و... آن هم اگر دلی پیدا شود هر از گاهی، به حال این همه سوخت و ساخت ، بسوزد زبانی باشد که لب به فریاد کشد تازه اگر هم خونسوزد و تاب بیاورد...

حتما آن هم به خاطر این است که سنگ پرتابشان بارها و بارها به کوه خرد و زمین انداخت صخره سنگ را ...

حرمت را، کرامت را، انسانیت را، عفاف را...

به گفته جعفر بای، جامعه شناس، زنان به خاطر ظرافت ها و ویژگی های خاطر  فیزیولوژیک از یک سو و به لحاظ ارزشمندی و اعتبار اجتماعی و اعتقادی از سوی دیگر به عنوان موضوع مورد توجه بزهکاران اجتماعی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه قشر آسیب پذیر جامع باید مورد حمایت های ویژه قرار گیرد گفت: با توجه به اینکه زنان، عمده ترین قربانی تبهکاران و سوژه ی حملات اکثر جرائم خشن را تشکیل می دهند، به لحاظ مشکلات و گرفتاری های اجتماعی مخصوص به خود نمی توانند آن گونه که انتظار می رود در مقابل حملات و تهاجمات، دفاع لازم را به عمل آورند.

مظلومیت هنگامی متولد شد که ستم زاد و ولد کرد، خشونت زمانی جان گرفت که خشم پرورش یافت.

بای در ادامه به تشریح اساسی ترین عامل خشونت علیه زنان پرداخت و گفت: در بسیاری از مواقع زنان به خاطر حفظ حیای اجتماعی به پنهان سازی و سکوت در برابر جرمی که علیه آنان انجام شده روی می آورند که این امر موجب گستاخی و وقاحت مجرمان و موفقیت و کامیابی خود می پردازند.

وی با بیان اینکه این پدیده یک امر فراگير جهانی است ، افزود: این مهم که موجب نگرانی اکثر محافل بین المللی است، برای پیشگیری از چنین پدیده ی شومی اقدامات وسیع بین المللی برای دفاع از زنان فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: نظارت دقیق اجتماعی، برخورد اصولی به هنگام افشاء ظلمی علیه زنان توسط عناصر اجتماعی، دستگیری مجرمان در ارتکاب اولین جرمشان به چنگال عدالت موجب عبرت برای دیگر تبهکاران و جلوگیری از تکرار این جرائم خواهد شد.

گفتنی است، باز هم نشد، حرف آخر را اول بزنیم خشونت، چه کلامی، فیزیکی و یا حتی روحی و روانی علیه زنان  با سکوت، با پنهان کاری، با چشم پوشی و سازگاری، آنجا که نباید سخن جان می باخت، سازش ادامه می یافت و بخشش جوانه می زد، باعث شدهاست از آغاز تاکنون، شاهد مردان افسار گریخته و هوس بازی باشیم که در زوایای این سامان همواره خشم و خشونت  خود را در خانه و جامعه عله زنان ارزانی داشته اند.

باید قبول کرد عکی العمل های عمل هایمان را ، باید دانست که اگر حقی هست باید گرفت تا از کف نرفته و گرنه بسیارند افرادی که آن حق را خود می دانند./ز

گزارش از : زینب مرادی
برچسب ها: آشپزی ، خشم ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار