سازمان هواپيمايي كشوري بصورت نهادي مستقل در وزارت راه و شهرسازي است كه متولي صنعت حمل و نقل هوايي كشور و ابزار حاكميت دولت در بخش ترابري هوايي كشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اين سازمان بصورت نهادي مستقل در وزارت راه و شهرسازي است كه متولي صنعت حمل و نقل هوايي كشور و ابزار حاكميت دولت در بخش ترابري هوايي كشور است و بر مجموعه فعاليت‌هاي اين صنعت نظارت عاليه اعمال مي‌نمايد. اين سازمان در انجام وظايف خود از نظر مالي، استخدامي طبق مقررات مربوط، تحت نظر وزير راه و شهرسازي مستقلا" عمل مي‌نمايد و رياست آن با معاون وزير راه و شهرسازي مي‌باشد و به موجب تصويب‌نامه هيات وزيران تعيين مي‌گردد. اهداف اصلي سازمان هواپيمايي كشوري به شرح ذيل مي‌باشد:
1- تدوين و نشر استانداردهاي ملي و ضوابط و معيارها در زمينه هوانوردي با استفاده از مقررات بين‌المللي و نظارت بر اجراي آنها به منظور ايمني پروازها.
2- نظارت عاليه بر كليه فعاليت‌هاي حمل و نقل هوايي كشور در حدود قوانين و مقررات هواپيمايي به منظور جلوگيري از رقابت‌هاي مضره ميان موسسات حمل و نقل هوايي و همچنين حفظ مصالح عمومي كشور.
3- تدوين و اعمال سياست‌هاي بخش حمل و نقل هوايي و فرودگاهي به منظور هماهنگي در برنامه‌هاي جامع حمل و نقل كشور.
4- سازماندهي مسيرهاي هوايي و تامين تجهيزات ارتباطي و كمك ناوبري جهت كنترل فضاي كشور و انجام فعاليت‌هاي هوانوردي.
5- توسعه ارتباط حمل و نقل هوايي بين‌المللي با ساير كشورها در چارچوب منافع ملي.
6- ارتقاء دانش هوانوردي از طريق توسعه فعاليت‌هاي علمي و فني و اشاعه فرهنگ هوانوردي در سطح كشور.
7- نظارت بر توسعه و بهره‌برداري فرودگاه‌ها بر مبناي اصول بازرگاني و برقراري ارتباط و هدايت كلي فعاليت نهادهاي مستقر در فرودگاه‌ها جهت ارائه خدمات مناسب.

براي آشنايي بيشتر با اين سازمان مي‌توانيد به پايگاه اطلاع‌رساني سازمان هواپيمايي كشوري مراجعه کنند./س
برچسب ها: سازمان ، هواپیمایی ، کشوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار