دبير انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي، هواپيمايي و گردشگري خراسان رضوي از تشديد نظارت و بازرسي هاي اين انجمن صنفي بر دفاتر خدمات مسافرتي و هوايي خراسان رضوي خبر داد و گفت: ایرلاین ها می توانند 30 درصد از هر پرواز برنامه اي را به صورت چارتري قرار دهند.



مجيد فرقاني در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به بخشنامه رئيس سازمان هواپيمايي کشوري مبني بر ممنوعيت پروازهاي چارتري، اظهار کرد: طبق بخشنامه هاي ابلاغ شده اگر خطوط هوايي مي‌خواهند پرواز چارتري خارج از برنامه اي بگذارند بايد درخواستي را به سازمان هواپيمايي کشوري و ارگان هاي ذيربط ارائه داده و مجوز هاي لازم را دريافت کنند.

دبير انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي، هواپيمايي و گردشگري خراسان رضوي خاطر نشان کرد: ابهامي در بخشنامه و مقررات وجود ندارد چراکه نظر سازمان هواپيمايي کشوري مبني بر اين است که خدمات به مردم در قالب پرواز هاي برنامه اي ارائه شود واگر خارج از آن فضايي وجود داشت تا 30 درصد به صورت چارتر گذاشته شود.

وي تصريح کرد: همچنين با توجه به تجارب گذشته در زمان هاي فوق العاده و شرايط ويژه نيز سازمان هواپيمايي يکي از پاسخگوترين سازمان ها بوده و در کم ترين زمان موافقت هاي لازم را صادر مي کند.

فرقاني با تاکيد بر تشديد نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتي و هوايي خراسان رضوي اذعان کرد: از اواسط بهمن ها بازرسي دفاتر خدمات مسافرتي، جهانگردي و هوايي از سوي انجمن صنفي تشديد شده است که البته متاسفانه در اين بازديدها شاهد تخلف‌هايي نيز از سوي دفاتر بوديم.

وي با بيان اينكه بخش عمده تخلف‌ها از سوي دفاتر فروش اينترنتي غير مجاز بوده است، تاکيد کرد: در حال حاضر بيش از 50 دفتر غيرمجاز فروش اينترنتي در مشهد مقدس وجود دارد که بايد اين دفاتر ساماندهي شوند البته انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي، هواپيمايي و گردشگري خراسان رضوي مکاتباتي را با سازمان ها ذيربط در مورد اين دفاتر داشته است.

دبير انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي، هواپيمايي و گردشگري خراسان رضوي در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به تورهاي يکروزه دفاتر خدمات مسافرتي، هوايي و جهانگردي مشهد مقدس در ايام نوروز اظهار کرد: با توجه به حساسيت اين تورها، برنامه آن ها به انجمن صنفي و سازمان ميراث فرهنگي از هفته هاي گذشته اعلام و موافقت هاي لازم صادر شده است.

به گفته فرقاني بخش زيادي از دفاتر خدمات مسافرتي، هوايي و جهانگردي مشهد مقدس در راستاي ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران حضرت ثامن الحجج(ع) در ايام نوروز اقدام به برپايي تورهاي يکروزه کرده اند.


برچسب ها: دبیر ، انجمن ، صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.