ویژه برنامه نوروز سیمای بوسنیایی شبکه سحر با عنوان " دور از وطن " برای مخاطبان بوسنیایی شبکه سحر نوروز به روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، " دور از وطن " به تهیه کنندگی زینب محموده به مناسبت عید نوروز از سیمای بوسنیایی این شبکه پخش خواهد شد.
زینب محموده در گفتگو با روابط عمومی شبکه سحر گفت: این مستند که با قالب روایی در نظر دارد به روایت آداب و سنن نوروز باستانی در ایران بپردازد از منظر دو توریست بوسنیایی با نام های ارناد (پانجیچ) و سلما (هاجرشیچ) این رویداد را به تصویر می کشد.
در این ویژه برنامه ارناد و سلما به مجموعه تاریخی سعد آباد رفته تا از بزرگترین سفره هفت سینی که در این مجموعه بوجود آمده بازدید کنند. علاوه بر بازدید از این سفره هفت سین از بازارچه لباس های محلی که در گوشه ای دیگر بر پا شده است نیز بازدید می نمایند.
در حاشیه این بازدید از کاخ موزه سعد آباد، ارناد و سلما با گروه موسیقی سنتی ایرانی که مشغول نواختن موسیقی نوروز هستند، روبرو می شوند و سری هم به کتابخانه کاخ موزه زده و در رابطه با آیین نوروز نیز مطالعه می کنند.
در این برنامه که از حضور بهرام فرهمند کارشناس مجموعه سعد آباد نیز بهره جسته شده ، نصرت میلانی صدر به عنوان کارگردان، علی خدایاری تصویربردار، سلما و ارناد راوی، و ارناد پانجیچ نیز به عنوان مترجم متون همکاری دارند. این برنامه که شامل تصاویری از نوروز ایرانی و آداب وسنن این مراسم است در ایام نوروز در دو بخش برای مخاطبان بوسنیایی شبکه جهانی سحر پخش می شود./ي2
برچسب ها: شبکه سحر ، تلویزیون ، وطن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار