شمار کشته شدگان در انفجارهای امروز در بغداد و کرکوک به 17 نفر و شمار مجروحان این حادثه به 95 نفر رسید که حال ده نفر از آنها وخیم است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، بر اساس تازه ترین آماری که منابع پزشکی از تلفات انفجار در سه حسینیه در بغداد پس از برگزاری نماز جمعه و یک حسینیه در جنوب کرکوک اعلام کرده اند، هفده نفر در این حوادث جان باخته و 95 نفر زخمی شده اند که حال ده نفر از آنان زخمی است. شماری از نیروهای امنیتی نیز در بین مجروحان این حادثه دیده می شوند. هم اکنون نیروهای امنیتی در اطراف حسینیه ها در بغداد مستقر شده اند و آرامش به تدریج به بغداد بازگشته است. اوقاف شیعه اعلام کرد نماینده آیت الله سیدعلی سیستانی مرجع دینی شیعیان عراق در جنوب کرکوک در انفجار امروز زخمی شده است.

تاکنون کسی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است ولی نیروهای امنیتی در بغداد می گویند این اقدامات احتمالا کار سازمان القاعده یا همان گروه موسوم به دولت اسلامی عراق یا بقایای رژیم صدام بوده است به ویژه آن که در این حوادث طایفه خاصی از عراقی ها هدف قرار گرفته است. همچنین ناظران، این انفجارها را پیامی برای بخشی معینی از جامعه عراق می دانند و انتظار دارند که این حوادث منجر به واکنش هایی شود که به جنگ طایفه ای در عراق کمک کند. با این حال نیروهای امنیتی عراق به سرعت توانستند کنترل اوضاع را به دست بگیرند. وزارت کشور عراق نیز تحقیق درباره این حادثه را آغاز کرده است.

شمار زیادی از احزاب و فراکسیون ها و شخصیت های قبیله ای عراق این انفجارها را محکوم کرده و آن را تلاشی از طرف برخی کشورهای عربی منطقه برای دامن زدن به جنگ طایفه ای در عراق و تضعیف روند سیاسی و دولت عراق توصیف کرده اند. این انفجارها با برخی اظهارنظرها همسو است که به دنبال تشدید تنش بین دولت عراق و برخی استان های غربی این کشور است.
برچسب ها: انفجار ، عراق ، کشته ، زخمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار