بانکهای قبرس پس از 12 روز تعطیلی، بازگشایی شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، بامداد امروز به وقت محلی، یک تا سه مامور امنیتی در ورودی بیشتر بانک های نیکوزیا مستقر شد، اما هیچ یک از این بانک ها با ازدحام جمعیت رو به رو نشدند تا گاردهای امنیتی بخواهند آنها را کنترل کنند.

سپرده گذاران قبرسی با اعمال محدودیت های شدید در برداشت از حساب خود رو به رو هستند. این اقدام برای جلوگیری از کاهش دارایی بانک های قبرس صورت گرفته است که ممکن است به بروز هرج و مرج در این کشور که اقتصاد آن متزلزل است منجر شود. به موجب این طرح، سپرده گذاران روزانه تنها قادر به برداشت سیصد یورو ( سیصد و هشتاد و پنج دلار) از حساب خود هستند.

بر اساس قراردادی که روز دوشنبه در بروکسل امضا شد، قبرس باید پنج میلیون و هشتصد میلیارد یورو فراهم کند تا شرایط لازم برای دریافت بسته نجات اقتصادی ده میلیارد یورویی را از تروییکا - متشکل از کمیسیون اروپا،‌ بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول - کسب کند.

سپرده گذارانی که در دو بانک بزرگ قبرس- بانک قبرس و لایکی- بیش از صد هزار یورو سپرده دارند، بخش عمده ای از پول خود را از دست می دهند.

بر اساس گزارشها، پنج کانتینر حاوی میلیاردها یورو پول دیشب به وقت محلی به بانک مرکزی قبرس در نیکوزیا تحویل داده شد.

اتحادیه کارکنان بانک های قبرس موسوم به « ای تی وای کی » ضمن اعلام آمادگی برای بازگشت به کار، از مردم خواستند آنها را در خصوص اعمال محدودیت برداشت از سپرده هایشان مقصر ندانند.

این اتحادیه در بیانیه ای اعلام کرد: همه باید بدانند که ما به عنوان کارکنان بانک، مسئول این وضعیت نیستیم، بلکه برعکس، ما نیز قربانی اقدامات مجرمانه و اهمال کاریهایی هستیم که باعث شده بسیاری از افراد در وضعیت بسیار بدی قرار گیرند.

برچسب ها: قبرس ، بانک ، بازگشایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار