یکی از علل شکست رژیم درمانی، مسافرت است، برای جلوگیری از چاقی و شکست رژیم رعایت نکات زیر می تواند تا حدودی به شما کمک کند.

پروانه کاظمی کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت:  اولین چیزی که برای خوردن انتخاب می کنید باید ظرف میوه باشد حال که می خواهید از تنقلات معمول عید استفاده کنید ورزش برای ایجاد تعادل در سوخت و ساز بدن ضروری می باشد.

وی افزود: در ایام عید آب به میزان کافی بنوشید چرا که بعضی از افراد به هنگام تشنگی غذا بیشتری می خورند و تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند سعی کنید تشنگی خود را با نوشیدن آب یا چای کم رنگ بدون قند برطرف کنید.

وی تصریح کرد: در هر بازدید به تکه ای از یک شیرینی و یک یا 2 عدد پسته اکتفا کنید و برنامه غذایی خود را از قبل در ذهنتان مجسم کنید و مطابق آن عمل کنید و قبل از مهمانی مشخص کنید چه مقدار غذا خواهید خورد.

وی خاطر نشان کرد: در مهمانی ها غذا را مزه مزه کنید و به آرامی بخورید و هر وعده غذایی را حداقل 15 تا 20 دقیقه طول دهید غذا را به مقدار کمی در بشقابتان بکشید و از غذاهای کم کالری ، کبابی و سرخ نشده، کمی نان ، برنج ، سالاد و ماست فراوان مصرف کنید.

وی ادامه داد: دوغ ، نوشابه و ترشی که اشتها را افزایش می دهند نخورید و به جای آن از آب به عنوان نوشیدنی استفاده کنید.
برچسب ها: میوه ، رژیم ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار