هبوط، تنها فرصت آدمي است كه برتري خود را به رخ اسمانيان بكشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ دنيا خيلي زود مي‌گذرد، زود گذر بودن دنيا از آنجا شروع شد كه سرخوشي و سرمستي اولين زوجهاي عالمم در زيباترين نقطه هستي مثل باد گذشت و به طوفان انجاميد.
چراكه بشر هميشه و همه جا سرپيچي و نافرماني را چاشني خوشگذراني هاي خود كرد.
نخواسته‌ايم مثل تمام نوشته‌ها، بار ديگر آدم و حوا را به پاي محاكمه بكشيم و همه چيز را بر سر آن دو خراب كنيم.
بلكه برعكس، مي خواهيم هبوطمان را با عروجي ماندگار گرامي بداريم، عروجي بدون هبوط، چراكه به حراج نبرده‌ايم بلكه به دستش آورديم، به راستي اگر خدا ما را شريك آب و خاك نمي‌كرد ديگر براي خدمت نبود، آنچه كه بزرگان و نيكان آن را آفتاب پايمان شده خورشيد دانستند.
به گفته امين محمد درياپيما، كارشناس مذهبي، هبوط آدم  از بهشت مثالي يعني باغي از باغهاي زميني بود، لذا بشر با زندگي دنيوي و به ازاي اعمال خود و كسب كمالات وارد بهشتي كه براي ابد متنعم در نعم الهي است خواهد شد.
وي گفت: درك كمالات ملكي در عالم ملكوتي امكان پذيرنيست، براي درك كمال حقيقي و ملكي از سوي موجودي مختار در كنار كمالات ملكوتي راهي جز هبوط نيست، لذا شايسته است هبوط را مقدمه يك فراز عالي بدانيم.
آدمي يك بار از بهشت برين سقوط نكرد بلكه هر لحظه با عمل خود هزاران بار در روز از بهشت وجودي خود سقوط مي‌كند.
دريا پيمان در اين خصوص گفت: استفاده از ميوه ممنوعه درس بزرگي بهما مي‌دهد اينكه بدانيم كه شيزان از ابتدايخلقت به دنبال انحراف انسان از مسير الهي و البته زنگ خطر و برگ عبرتي براي تمام فرزندان آدم است.
گفتني است؛ اگر توانستيم هبوط تلخ را با شيريني عروج به جان بخريم ديگر در مسير كوتاه اما پر از پيچ و خم زندگي بدبختي هاي كوچك را بزرگترين خوشبختي نخواهيم دانست.
در تنهايي، درشكت، در ضعف‌ها و كمبودها از آرامش ، از اميد، از صداقت هبوط نخواهيم كرد.
ديگر نخواهيم ديد، روح هاي اندكي را از رنج هاي حقير به ناله در مي آيند و ديگر دردهاي روزمره گرفتارمان نمي‌كند./جم
برچسب ها: فرصت ، تنها ، هبوط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار