مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از افزایش 17 درصدی ورود گردشگر به این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی در نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی گفت: به منظور شناساندن پتانسیل های گردشگری 100 اتاقک اطلاع رسانی در مبادی ورودی شهرهابا توزیع بروشور و نقشه های گردشگری از میهمانان استقبال می کنند.

وی ادامه داد: تا به امروز 74درصدی از ظرفیت مراکز اقامتی تکمیل شده است.

محمدی با اشاره به افزایش شب اقامتی ها در سطح استان گفت: بیش از 500 هزار نفر شب اقامت در دور اول سفرهای نوروزی در آذربایجان شرقی اتفاق افتاده است.

وی با ذکر برخی از امکانات اسکان علاوه بر امکانات هتل ها و مسافرخانه ها و هتل آپارتمان ها افزود: آمادگی 56 کمپ گردشگری، 57 واحد سرویس بهداشتی، نمازخانه و مجتمع رفاهی بین راهی با تاسیسات جنبی و نیز آمادگی مدارس و کلاس های درس برای اسکان گردشگران فرهنگی و عادی دیگر اقدامات آذربایجان شرقی برای پذیرایی از گردشگران نوروزی در زمینه اسکان به شمار می رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به افزایش گردشگران خارجی ورودی به کشور و به ویژه آذربایجان شرقی را یاد اور شد گفت: دیدگاه گردشگران خارجی هنگام ورود به ایران و پس از خروج از کشورمان قابل مقایسه نیست.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع گردشگری در بهبود دیدگاه های جهانی نسبت به کشور، تشریح کرد: جذب گردشگران و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی یکی از اصلی ترین راه های صدور آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی کشورمان به شمار می رو/س

برچسب ها: افزایش ، جذب ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.