در سال 1364 باند فرودگاه مشهد (از نوع بتن) و پایگاه پدافند نیروی هوایی مورد بهره‌‌برداری قرار گرفت را روزانه یک پرواز از نوع DC3 در مسیر تهران-مشهد در آن صورت می‌گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، فرودگاه مشهد در سال 1330 در محل زائر سرای فعلی فرودگاه احداث شد پیش از آن در محل فلکه ضدباندی خاکی برای فرود هواپیماهای کوچک نظامی وجود داشت که محل استقرار قبضه‌های ضدهوایی بود.

اولین باند فرودگاه مشهد در توسعه فرودگاه به صورت تاکسی وی الحاقی از پارکینگ هواپیمای فرودگاه قدیم به ابتدای باند 13 و ادامه آن به صورت تاکسی وی تا پارکینگ نیروی هوایی بهسازی شد.

پس از انقلاب تعداد باندهای پرواز به دو باند و تعداد تاکسی وی نیز افزایش یافت و دستگاه‌های کمک ناوبری و رادار در فرودگاه مشهد نصب شد تا با پایان جنگ تحمیلی و ورود کشور به دوران سازندگی فرودگاه مشهد به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد نام گرفت.

با توجه به تقاضای روزافزون توسعه حمل و نقل هوایی کشور علاوه بر وجود شرکت‌های هواپیمایی دولتی از جمله شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی و شرکت آسمان، اجازه فعالیت به شرکت‌های خصوصی نیز داده شد.

با توجه به وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در شهر مقدس مشهد و تردد سالانه جمع کثیری از زائران، توسعه و تجهیز این فرودگاه در دستور کار فرودگاه‌ها کشور قرار گرفت و نسبت به تجهیز فرودگاه به سیستم‌های کمک ناوبری، ارتباطی، فنی و عملیایت اقدام شد که از آن جمله می‌توان به نصب موارد زیر اشاره کرد:

-دستگاه کمک ناوبری NDB

-دستگاه ILS دارای EATZ

محل نصب GP، 350 متری آستانه باند 31R و 122 متر تا سنترلاین

سیستم ارتباطی فرستنده و گینده VHF و ‍MOLTI Channel

برچسب ها: فرودگاه ، مشهد ، پدافند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار