اولین باند فرودگاه مشهد در توسعه فرودگاه به صورت تاکسی وی الحاقی از پارکینگ هواپیمای فرودگاه قدیم به ابتدای باند 13 و ادامه آن به صورت تاکسی وی تا پارکینگ نیروی هوایی بهسازی شد.
پس از انقلاب تعداد باندهای پرواز به دو باند و تعداد تاکسی وی نیز افزایش یافت و دستگاههای کمک ناوبری و رادار در فرودگاه مشهد نصب شد تا با پایان جنگ تحمیلی و ورود کشور به دوران سازندگی فرودگاه مشهد به فرودگاه شهید هاشمینژاد نام گرفت.
با توجه به تقاضای روزافزون توسعه حمل و نقل هوایی کشور علاوه بر وجود شرکتهای هواپیمایی دولتی از جمله شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و شرکت آسمان، اجازه فعالیت به شرکتهای خصوصی نیز داده شد.
با توجه به وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در شهر مقدس مشهد و تردد سالانه جمع کثیری از زائران، توسعه و تجهیز این فرودگاه در دستور کار فرودگاهها کشور قرار گرفت و نسبت به تجهیز فرودگاه به سیستمهای کمک ناوبری، ارتباطی، فنی و عملیایت اقدام شد که از آن جمله میتوان به نصب موارد زیر اشاره کرد:
-دستگاه کمک ناوبری NDB
-دستگاه ILS دارای EATZ
محل نصب GP، 350 متری آستانه باند 31R و 122 متر تا سنترلاین
سیستم ارتباطی فرستنده و گینده VHF و MOLTI Channel