سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بيانات مقام معظم رهبری در رابطه با اقدامات آمریکا کاملا درست است و آمریکا با این تحريم‌ها چهره فریبکارانه خود را درباره درخواست مذاکره با جمهوری اسلامی افشا کرد.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدام مجلس سنای آمریکا در مورد تصویب طرح منع کاربرد يورو در معاملات با ايران گفت: همان طور که مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود فرمودند آمریکا با این نوع اقدامات چهره فریبکارانه خود درباره درخواست مذاکره با جمهوری اسلامی افشا کرد.

وی با اشاره به این مسئله که بيانات مقام معظم رهبری در رابطه با اقدامات آمریکا کاملا درست است، ادامه داد: غربی‌ها از یک سو صحبت از مذاکره کرده و از سوی دیگر سیاست‌های تحریمی و فشار را دنبال می‌کنند.

نقوی‌حسینی با ذکر این مطلب که اقدامات اخير آمريكا چهره مزدورانه اين كشور را آشكار كرد، اظهار داشت: محدودیت های مالی و پولی برای جمهوری اسلامی ایران گرچه در کوتاه مدت باعث بروز مشکل می‌شود اما مطمئناً برای کشور ما یک فرصت طلایی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کارشناسان و متخصصان ایرانی با استفاده از فرصت‌هاي حاصل از تحريم‌ها می‌توانند برای استقلال کشور و قطع وابستگی ایران به حوزه اقتصادی غرب راه حل پیدا کنند.

وی با بیان این مطلب که در دنیا حوزه‌های اقتصادی بسیار فعال و پویایي وجود دارد، خاطرنشان كرد: حوزه‌های اقتصادی آمریکای لاتین، هندوستان، آفریقا و غيره از جمله حوزه‌های اقتصادی فعالی هستند که ایران مي‌تواند با استناد به آنها به صورت مستقل عمل کند.

نماينده ورامين در پایان با اشاره به این مطلب که پشت‌پرده و عامل اصلي تصمیم اتخاذ شده درباره منع کاربرد یورو در معاملات با ايران ، آمريكا است، اظهار داشت: اگر اروپایی‌ها تا این حد وابسته به آمريكا هستند و هیچ اختیاری در مورد سیاست‌های مالی و اقتصادي خود ندارند باید به این مسئله پی برد که اتحادیه اروپا ابزار دست آمریکاست.

انتهاي پيام//
برچسب ها: ایران ، رهبر ، تحریم ، یورو ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار